Alla inlägg den 15 november 2007

Av H Sr - 15 november 2007 10:50


HUR kan det komma sig att jag hittar sånt här på golvet idag när jag dammsög hela huset igår??! Det är verkligen ett otacksamt jobb att städa, det blir ju lika skitigt på en gång igen! Nu menar jag inte att man därför ska låta bli att damma och dammsuga, men tänk om det fick vara fint i alla fall några dagar...

Det blir till att dra fram dammsugaren idag igen. Men jag har letat och letat i mitt inre, men inte hittat nån energi än... nåja, det ligger säkert kvar senare också! ;)

Av H Sr - 15 november 2007 10:42

Om du är nyfiken på senaste nytt är Wighsnews sidan för dig! Dit kan folk skicka in nyheter när det skett en olycka eller annat. Det finns även en avdelning för läsarnas bilder.

Av H Sr - 15 november 2007 10:21


O'boy är något som är väldigt populärt här hemma hos oss! Alla tre barnen gillar att dricka det både till frukost och mellanmål. Visst, jag vet att det innehåller en massa socker, men det finns annat man kan dra in på istället. Vi dricker sällan läsk t.ex

Det är inte alltid vi har just O'boy, det finns ju andra billigare alternativ. Brukar ofta köpa Willys egna chokladpulver, den är lika god den.


Det finns väl inget som går upp emot en rykande kopp varm choklad när man har varit ute en kall vinterdag?! Nån gång i vinter ska vi prova den onyttiga varianten med vispgrädde och marshmallows också... Nån dag när vi vart ute och varit väldigt aktiva! ;)

Av H Sr - 15 november 2007 10:06


Visst är det väl bra vackert med snö och kyla?!

Av H Sr - 15 november 2007 08:48


Tidningen People har utsett världens sexigaste män. Toppar listan gör Matt Damon?!! Men hallå, VEM bestämmer över den här listan??? Uppenbarligen nån med taskig smak i alla fall! *skratt*

Visst, han ser inte helt fel ut, men HUR kunde han komma före tvåan på listan - allas vår Dr McDreamy Patrick Dempsey?! Det förstår jag bara inte...


Topp 10:

1. Matt Damon

2. Patrick Dempsey

3. Ryan Reynolds

4. Brad Pitt

5. James McAvoy

6. Johnny Depp

7. Dave Annable

8. Will Smith

9. Javier Bardem

10. Shemar Moore


Här kan du läsa mer...

Av H Sr - 15 november 2007 08:27

Jaha, då var frukosten avklarad. Har inga planer alls för dagen. Är ju fortfarande hemma och vab:ar. Så det blir nog bara mys med H jr hela dagen.

Sen blir det tidig middag idag, eftersom M jr har skidträning. Direkt efter träningen ikväll är det föräldramöte i skidklubben, så då blir ju M kvar på det. Det borde väl inte dra ut så långt på tiden kan jag tro.


Frysen blev ju avfrostad och fin igår kväll, vilken skillnad!! Nu får man ju plats med dubbelt så mycket därinne! Nja, nu överdrev jag kanske en smula, men bra mycket mer i alla fall. :)

Ska plocka om lite i lådorna där, hade liksom ingen lust till det sent igår kväll... Finns säkert lite man kan kasta.


Sen måste jag börja på en shoppinglista inför helgen. Jag brukar börja ett par dagar innan, för jag kommer alltid på saker efteråt. Det blir nog en hel del att handla denna gång. Det trista är ju att packa upp allt när man kommer hem... Annars är det skönt att ha alla skåpen fyllda!

Måste köpa mossa till adventsljusstaken också, annars kommer jag att glömma det när det är dags. En ny badkarsmatta skulle vi också behöva. Ja, listan blir nog lång!


Se där, jag hade ju ett par uppgifter idag i alla fall! Men det räcker till. Den där halsen svider och värker fortfarande, förstår inte vad som pågår?! Ska jag bli förkyld så kan jag väl få bli det nu och ska jag inte det så kan väl halsen ge upp på en gång!

Av H Sr - 15 november 2007 08:18

Är du orolig för att det inte ska bli en vit jul i år? Lugn, lugn! På Coolstuff finns lösningen - konstgjord snö!



Man häller bara ett pulver i vatten, så expanderar det till 100 gånger sin storlek och förvandlas till vacker gnistrande snö. Snön håller i veckor, går att återanvända, kräver ingen kyla och ser ut som riktig snö. Perfekt, eller hur??

På samma ställe kan man hitta roliga pepparkaksformar, som får pepparkakorna att se halvätna ut! Lite roligt sätt att luras kanske?! :)




Jul
Av H Sr - 15 november 2007 08:13

 


Såklart måste vi ju börja dagen med nåt juligt, nu är det ju inte så många veckor kvar!

Vad sägs om den här tjusiga granen från Rusta? Den finns även i rött om nån hellre vill ha det. Jag tror nog att de hade nån gammal vanlig grön också som stod och skräpade i nåt hörn... ;)




Jul

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards