Alla inlägg den 19 november 2007

Av H Sr - 19 november 2007 14:46

Då kanske den här filmen kan vara nånting? Den kommer ut på DVD 12/12. Den ska i alla fall jag försöka se! :) 



Steven har i alla år lyst upp tillvaron i juletid för grannarna genom sina överdådiga juldekorationer. Men i år får han konkurrens av den nyinflyttade Buddy Hall och det blir en giganternas kamp när de båda mäter sina krafter - i watt och kreativitet.

Jul
Av H Sr - 19 november 2007 14:20

Inte blev det nån läxläsning inte. M jr kom hem och slängde i sig ett mellanmål, ringde sin kompis D och stack hem till honom för att leka! Usch, vad stor han börjar bli! ;)


H jr somnade här bredvid mig i soffan, hon var säkert helt slut efter en dag på dagis. Var ju hemma hela förra veckan när hon var sjuk. Så det har säkert varit full fart idag!


Just nu gör de reklam för Stockholm International Horse Show på tv:n. Skulle så gärna ha velat åka dit, då storasysters en flicka ska vara med och rida. Men, men... har man tur blir hon med en snutt på tv eller nåt :)

Jag jobbar den helgen, naturligtvis.

Av H Sr - 19 november 2007 13:37

Ja, vilken tycker du är den bästa julkalendern som visats på tv? Här kan du gå in och rösta.

Själv har jag flera favoriter. Trolltider kommer jag ihåg från när jag var liten, Sunes jul var rolig, Kaspar i Nudådalen tyckte jag om och Håkan Bråkan var ju också lite kul.

Teskedsgumman brukar många ha som favorit, men den minns jag inte ens...

Jul
Av H Sr - 19 november 2007 13:22

Precis när jag skrivit klart det förra inlägget så kliver M in genom dörren! Tankeöverföring, eller?? Det visade sig att han inte alls fått mitt SMS för att komma hem med bilen, för han hade slut på batteriet i sin mobil... Visst, de har vanlig telefon på hans jobb också, men jag gillar inte att ringa och störa! Fast det säger M att det gör jag inte alls, det finns de som får telefonsamtal flera ggr om dan, men jag vet inte, det känns ändå inte riktigt rätt!


I alla fall så hade han varit iväg med lite jobbprylar och sen bestämt sig för att åka hem och kolla läget (=kolla fällan!). Visst var det som jag trodde, osten var borta men fällan hade inte slagit igen! Så nu är den gillrad igen. Hoppas, hoppas den fastnar snart!


Åkte med M upp till jobbet och hämtade bilen, for till dagis och hämtade H jr, som de hade lagt för att sova middag! Hallå?! Hon skulle ju hem kl.12 Men de hade skrivit in fel tid i sin bok, de trodde hon skulle hem halv 5. Jaja, alla kan vi ju göra fel! Som tur var hade hon inte somnat riktigt. Så istället åkte vi hem och mös i soffan.

Tog min lunch (rester från igår). Kändes lite bättre att gå in i köket och värma i mikron nu när H jr är hemma. Inte för att hon kan göra nåt om det kommer en mus, men det KÄNNS i alla fall bättre! ;)


Efter att jag ätit kom så magsmärtan tillbaka... lite lätt illamående, men inte så farligt som tidigare. Hm, blir inte klok på detta!

Tittade efter och det är bara 3 veckor sen jag hade mens sist, så att springa iväg och köpa ett gravtest redan kanske är lite överambitiöst?! Vi får se.


Snart kommer M jr hem från skolan. Då blir det lite läxhjälp, mellanmål m.m H slutar inte förrän 15:20 idag, men så har han också sovmorgon på måndagar till kl.9, så han ska inte klaga! *skratt*

Av H Sr - 19 november 2007 12:04

Nej, nu ger jag upp för idag. Har suttit och jobbat av och till, men nu lägger jag ner. Illamåendet kommer och går.

Bad M komma hem med bilen på sin 11-rast, känner att jag inte orkar gå t/r dagis när jag mår såhär, men han har inte dykt upp, så jag får nog lov att traska i alla fall. Jaja...


Musaset har hållt sig stilla ett tag i alla fall...

Av H Sr - 19 november 2007 11:39


Hästen Silver som stod uppstallad i Hede utanför Avesta har blivit mördad! Just det, du läste rätt - en mördad häst!!

Någon sjuk idiot har tagit sig in i stallet och knivskurit hästen så svårt att den dog. Med söndertrasade inälvor läckte blod och avföring ut i hela bukhålan och det fanns inget att göra.

Men VEM gör nåt sånt?! Helt ofattbart!! Den som gjorde det är inte värd att kallas människa...

Av H Sr - 19 november 2007 10:29

Min bloggvän Anna hittar bara sååå roliga saker! Den här är så himla bra och det stämmer ju precis, eller hur?!


När man blandar mjöl och vatten blir det lim. Men när man tillsätter ägg och socker blir det en kaka!
 

VART tar då limmet vägen?

Det skall jag berätta: Det är det som får kakan att sätta sig på baken, höfterna och magen...


Hahaha!!!


Av H Sr - 19 november 2007 10:21


Anna frågade om inte mitt illamående beror på en ev. graviditet! Måste ju naturligtvis erkänna att den tanken slagit även mig (och kanske även några av er andra?!), men jag tror faktiskt inte att så är fallet. Har ju t.ex mått illa hela dagarna, inte bara på morgonen. Fick ju även ont i magen direkt efter frukost i morse. Sen var jag ju så oförskämd att jag satt och smårapade lite igår kväll. Och det är väl ändå inget graviditetssymtom??

Dock ska man ju aldrig säga aldrig, så ett gravtest kanske vore en idé innan man ringer till doktorn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards