Direktlänk till inlägg 4 december 2007

Shopping, men ingen sittplats

Av H Sr - 4 december 2007 09:46

Efter att vi var färdiga hos doktorn igår uträttade M jr och jag några ärenden. Först var jag in på ICA och handlade lite, bl.a köpte jag det här dinkelbrödet som bara är sååå gott!



Det är inget som finns i affärerna här hemma, så man får passa på när tillfälle bjuds! Så det har jag avnjutit ett par skivor av till frukost idag :)


Sen blev det ett besök på IKEA. Vi är ute efter en hög matstol till H jr och sist sa de att den skulle komma in vecka 47. Tja, inte vet jag hur många de fått (om de fått några), men de var helt slut! Den fanns inte ens kvar ute i butiken! Frågade en kille på lagret och tydligen är den slut på centrallagret med och beräknas komma in v.4 Han hade sålt en samma dag sa han, jag ger mig sjutton på att det var skyltexemplaret!! Sist vi var där frågade jag om jag inte kunde få köpa det, men icke sa nicke... Men vart hade det tagit vägen nu då?!

Det fanns en annan modell, som dock inte är lika fin (den andra passade perfekt till våra köksmöbler), men den var också slut! Beräknas komma in v.52 herregud, innan vi får tag i en sån stol så sitter ju hon bra på en vanlig köksstol!! Hon sitter på en sån nu, för hon vägrar sitta i barnstolen längre, men ofta får hon ju sitta på knä när hon ska äta. Visst, det går, men det är ju inte det bästa.

Så fortsättning följer.... Men lite handlat blev det ju på IKEA förstås! ;) Köpte ett litet förkläde till H jr, värmeljus m.m Vi klämde också in en fika, vilket M jr blev väldigt nöjd med :) Det var väldigt mycket folk för att vara mitt på dan!


Vi hann med en visit på Toys'r'us också, till M jr:s lycka! Han köpte några småbilar till sig själv och jag passade på att köpa ett par julklappar. Visst, egentligen är jag ju färdig, men några småsaker till blir det nog... Dessutom funderar vi på antingen MP3 eller ny mobil till H, men vi har inte bestämt oss än. Han fyller ju år i januari också...


Sen styrde vi kosan hemåt och hämtade H jr på dagis. Var helt slut i huvudet (mer än vanligt!) när vi kom hem, tyckte det är så jobbigt att köra när det är mörkt och regnar! Har lite svårt att köra i mörkret, ser så himla dåligt. Men hem kom vi till slut i alla fall. Kvällen avslutades med middag, skjuts av H till träning, dekorering av pepparkakshus, uppsättning av stjärnor i rumsfönstret och sen lite tv-tittande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards