Direktlänk till inlägg 5 december 2007

Julstressen börjar knacka på...

Av H Sr - 5 december 2007 09:54

Nu börjar jag faktiskt känna mig lite stressad inför julen och allt som händer innan! Det är så mycket man ska och vill göra. Den här veckan är verkligen fullspäckad!

Idag jobbar jag ända till 21:45, imorgon jobbar jag till 12 och har sen ärenden i grannkommunen att fixa på e.m På kvällen ska jag till en kollega, då vi ska fira två andra kollegor som fyllt/fyller jämnt. Sen kanske M och svärmor ska åka och hälsa på svärfar på lasarettet.


På fredag morgon åker vi till Göteborg och kommer inte hem förrän på söndag kväll! Ska naturligtvis bli jättekul och jätteskönt, men det är så mycket jag vill ha gjort innan!

Vill ha upp resten av julsakerna innan, så det inte blir för nära inpå jul och så H får vara med att pynta. Han åker till sin pappa på måndag.

Sen ska M jr ha Nobeldag i skolan på måndag, så jag vill fixa finkläderna innan vi åker, så man slipper ställa sig med sånt på söndag kväll.

Pepparkakshusen ska sättas ihop och sen har man ju allt annat med tvätt, matlagning osv.


Har några julklappar kvar att handla, till mina systerdöttrar. Dessutom vill jag beställa lite julklappar till familjen i USA. K fyller dessutom år 15/12, så en present till henne måste jag också beställa.

Julkort ska inhandlas och skrivas... julmaten ska handlas, men det får bli närmare jul. Huset ska städas, men det får också vänta lite. Jobbar hela nästa helg också...


Nästa vecka är det två luciafiranden att gå på. Den 12:e är det firande på dagis och sen på luciamorgonen är M jr med i luciatåget i kyrkan.

Har dessutom lovat mamma att ladda ner musik till hennes MP3 och så ska jag bränna ner storasysters kort från Globen på en skiva...

Julstjärnor och hyacint måste inhandlas. Julgodis tillagas, men det får bli dagarna före jul. Är i alla fall ledig dagarna innan julafton.

Har massor av julklappar att slå in också...


Det känns lite mycket just nu, men det löser sig nog! Nu ska jag i alla fall fortsätta jobba! ;)

Hur ligger ni till med julförberedelserna? Nån mer som börjar känna sig stressad?


Jul
 
 
Ingen bild

Marianne

5 december 2007 10:10

Ja...... jag erkänner jag känner mig skitstressad.
Varför blir det alltid så här? Varför tror jag alltid att jag har så mycket tid kvar och så bara äts tiden upp alldeles för fort.
Jag kommer nog aldrig bli en som har allt klart med julklappar och så i tid. Dessutom är det en strid ström av avslutningar just nu...blockflöjt....gymnastik...dans...skola....dagis...lucia. Kul saker och mysigt egentligen men det blir bara att det knyter sig i magen. Man får sitta sent på kvällarna och göra julkort och handla på kvällarna nu när alla affärer har öppet sent.
Jag intalar mig själv i alla fall så här att det blir jul i vilket fall som helst vad jag är gör och inte gör. Och vad barnen INTE vill ha (eller maken) är en stressad mamma som far omkring och blir arg på saker. Minns när min mamma stressade innan jul *usch*.
Så jag försöker att djupandas..... *ler*
Vad ska ni göra i Göteborg förresten??

 
Ingen bild

Helén

5 december 2007 12:13

Jag håller med dig, det blir ju jul ändå! Du skriver något väldigt tänkvärt, att barnen hellre vill ha en lugn mamma... det viktiga är ju gemenskapen osv, inte att alla sorters julgodis blivit gjorda m.m tack för påminnelsen!

Vi ska bo på hotell och gå på Jul på Liseberg bl.a Ska bli såå mysigt!

 
Anna

Anna

5 december 2007 12:26

Är mest stressad över att jag inte skrivit den obligatorisa listan över vem som ska få vad i julklapp. Är den väl skriven tycker jag det går bra att skaffa grejerna.Julkorten har jag redan skrivit - har adresserna i datorn och skriver ut adresser på etiketter. Skriver hellre en personlig rad än ödslar tid på att sakriva adresser.
Jag hinner det jag hinner men tycker det är gansak skönt med vår tradition. Vi julpyntar inte före jul utan städar och julpyntar dagen före julafton. Kvällen avslutas med att vi provsmakar skinkan och njuter av ett nystädat - nypyntat hus. Det är så härligt attt kliva upp på julaftons morgon och hela huset är JUL!
Adventsatakar m.m har vi ju och någon julstjärna i fönstret men inget julpynt.
Godiskokande och bakande har vi också traditioner kring och visst kan det bli stressigt men vi har en dagbestämd sedan länge och det som inte blir gjort då - det blir inte gjort.
JAg har funderat mycket på vad som är viktigt och lite stressigt blir det men tycker att jag har hyfsad balans med julmåstena
Anna

http://http:/enannassida.blog.se

 
Ingen bild

Helén

5 december 2007 12:29

Anna: Så gjorde vi alltid tidigare, fixade allt dagen innan julafton, men det tyckte jag blev så otroligt stressigt, så nu försöker vi sprida ut allt istället. Men där är man ju olika!
Smart att bestämma en särskild dag för julgodiset och göra allt då... ska jag kanske försöka mig på i år! Sen går det ju faktiskt att köpa också, jag har ju lagrat upp skumtomtar t.ex :)

 
Mia

Mia

5 december 2007 14:20

Grejen hos mig är ju att jag också ÄLSKAR allt detta som har med julen och göra, och det är så mycket saker som jag verkligen VILL göra, fast tiden inte räcker till. Inte någon pressutifrån alltså, utan inifrån....
Jag brukar göra en ganska detaljerad planering när vad ska göras, men den falerar ganska så fort, så i år också! *L*

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards