Direktlänk till inlägg 10 december 2007

Jul på Liseberg :)

Av H Sr - 10 december 2007 14:59

Hej igen allihop! Det har verkligen varit tyst härinne från min sida de senaste dagarna, men jag tackar så mycket för era kommentarer! :)

Vi hade en jättetrevlig helg i Göteborg, hotellet till trots. Det hette Apple Hotel, vet inte om det är det du tänker på Helena?! 

Maten var något bättre på lördag kväll, frukosten var ok båda dagarna.


Fredag e.m./kväll var vi som sagt bara inne på stan en sväng, sen tog vi det bara lugnt på hotellet på kvällen. Vi var ganska trötta efter att ha åkt hela dan.

I lördags åkte vi in till stan på f.m och gick lite i affärer. Fick några små julklappar och lite annat handlat. M jr hade tagit med sig lite pengar och större delen av dem spenderade han på en julklapp till H jr! Gulligt :)

Han köpte en nalle som stödjer Astrid Lindgrens barnsjukhus (tror jag det är), så han gjorde två goda gärningar i en smäll!


Efter lunchen gick vi till Liseberg och jag kan säga att det var tur att vi gick dit innan det blev mörkt, så vi hann se och göra en del. För när det blivit mörkt blev det helt plötsligt alldeles tjockt med folk!! Jisses... det blev nästan lite otäckt ett tag, det blev helt stopp, man kom varken framåt eller bakåt och ändå skulle folk tränga sig före åt alla håll!

Man blir nästan mörkrädd när man ser hur en del vuxna beter sig! Det fanns ju en hel del små barn där, som nästan blev klämda! H jr satt på M:s axlar och det var nog tur! Visserligen hade vi vagnen med oss, men det var ju nästan så en del ramlade ner i den och vissa blev t.o.m förbannade för att man stod i vägen med vagnen?! Men hallå, vart skulle vi ta vägen då?! Värst kan jag säga att alla medelålders par var...


Det var i alla fall JÄTTEmysigt på Liseberg!! Sååå vackert med alla lampor överallt! Helt klart värt besöket måste jag säga! Alla tre barnen var lika nöjda, även H som jag innan tänkte kanske inte skulle tycka det var så spännande (han är ju i alla fall 13), men han tyckte också det var jättemysigt.

Det som jag tyckte bäst om var Tomtens Värld, där man byggt upp en hel rad med olika tomtescener - jättemysigt! H jr tittade storögt på alla tomtar :)


Innan vi gick därifrån skulle jag, M och H jr åka upp i Lisebergstornet. Jag kan ju säga som så, att hade vi vetat innan vilken kö det var, så hade vi skippat det helt och hållet. Det tog ca 45 minuter att stå i kö!

När man väl var där uppe så var det bara så otroligt vackert att se alla lampor ovanifrån, både på Liseberg och själva Göteborg! Men jag måste erkänna att jag på vägen upp ångrade att jag satt mig i den där mackapären... när man väl var uppe så försvann känslan av höjdskräck och det blev faktiskt lite bättre när man tittade genom kameralinsen! ;)

Bilder kommer senare...


Vi var tillbaka vid hotellet vid strax efter 20 tror jag. Då var det mindre folk i restaurangen, så vi fick bord på en gång. Sen blev det rätt tidigt i säng.

Igår blev det ju hemresa för hela slanten och det är som de säger, borta bra men hemma bäst! :)



 
 
Ingen bild

Helena

10 december 2007 18:00

Nix det var inte det hotellet jag tänkte på. Men det finns ett hotell i Gtb som skryter om sin fiiiiina hotellfrukost. Min kompis som typ aldrig bott på hotell tyckte den var jättebra medan alla jag känner som har bott på olika hotell och som har bott där tycker de har värdelös frukost

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards