Direktlänk till inlägg 10 december 2007

Nu säger jag ifrån!

Av H Sr - 10 december 2007 15:12

Vi kom hem vid 18-tiden igår kväll. Spenderade kvällen med att packa upp, äta middag och få barnen i säng. När M och jag satt oss i soffan vid 21-tiden, så ringde en av cheferna (inte min chef) och undrade om jag kunde jobba idag! Som sköterska alltså.

Men jag sa faktiskt nej. Nu hade ju jag planerat in att vara ledig och hade en hel del att göra. Det är tydligen ont med folk, men jag känner att det inte är MITT bekymmer. Jag har projektet året ut och har fullt upp med att ro det i hamn på den lilla tid som är kvar. Få se om jag får jobba ifred med det, eller om jag blir "inkallad" som sköterska i alla fall...


Kändes i alla fall bra att säga nej! Jag sa också till att jag INTE vill jobba över, ifall de skulle få för sig att jag ska jobba både som sköterska och med projektet. Det orkar jag bara inte med!

Hoppas det löser sig för de andra i alla fall, visst känns det jäkligt att lämna dem "i sticket", men vad ska man göra?! Ingen tackar en ju för att man stressar på... det räcker med magbekymmer och blodtrycket, tänker inte dra på mig mer för jobbets skull!

 
 
Anna

Anna

10 december 2007 15:37

Bra för dig. Det är inte DITT prblem att de har dåligt med folk. Du behöver tänka på dig och de dina i första hand och har cheferna gett klaretecken till ett projekt få de ta konsekvenserna!
Kul att ni var nöjda med Liseberg! Lisegberg är helmysigt...
Må gott!
Anna

http://enannassida.blogg.se

 
Ewa

Ewa

10 december 2007 16:14

Bra!!

http://fundringar

 
Åsa

Åsa

10 december 2007 17:09

Bra!

Är väl ont om folk, men inte ditt problem.
I-B är sjukskriven för sin rygg, har varit det i 2 v vet inte hur länge det blir.
Men kan ju hända att någon mer blivit sjuk också.
Själv jobbar jag mellan 11-14.30 i morgon få se hur det är där.
Chefen skulle vara tillbka i tjänst i dag sa de förra veckan. Måste få reda på om jag går på Fp på måndag eller torsdag nästa vecka!!
Kommer inte in på "personec" och kan titta hur jag skrev.
Har väl klantat mig med lösenordet men chefen skulle låsa upp den men både hon o jag glömde det.
Men hon kanske kan göra det denna veckan.

Ha det så gott och ta hand om dig själv.
KRAM Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

11 december 2007 09:10

Flott man setter grenser for seg selv.Om ikke man gjør det selv - hvem gjør det da? Sliter man seg ut på jobb er det ingen som takker for hjelpen allikevel. Jeg har begynt å si nei til vakter på sykehjemmet nå, men i vinter og sommer når det var lite folk kunne jeg gå både 10 og 12 dager på rad. Det er ikke bra i lengden, ikke engang om man tenker på lønnen... Vi må tenke på oss selv først - har vi det ikke bra blir ikke jobben like bra utført heller. ha en strålende dag!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards