Direktlänk till inlägg 14 december 2007

Inga problem

Av H Sr - 14 december 2007 14:39

Hade alltså utvecklingssamtal för H jr på dagis idag. Det var inga större problem precis, men det trodde jag inte heller. Hon trivs så himla bra! Kan bli sur när vi ska vara lediga en dag... NU säger fröken att hon är ju inte där så ofta (oftast 2-3 dagar i veckan), så vi har ju rätt att ha henne där en 3-timmars dag i veckan också. Har jag inte haft en aning om! Inte för att det spelar så stor roll, men lite dålig info kanske...

Efter nyår får jag ett helt annat schema, så då kommer hon att gå betydligt oftare på dagis. Nästan lite för ofta istället.... så det är ju tur att hon trivs!


H jr hade själv fått fylla i en barometer och kryssa för hur hon känner sig i olika situationer (glad, ledsen och varken eller), och det enda som hon inte var glad över var att vara i lekhallen. Fröken sa att det märks på henne när det blir mycket barn därute (den är ju gemensam för alla tre avdelningar) och speciellt när de största pojkarna från den stora avdelning kommer ut, det blir ju lätt livligt och så.

Sen hade de märkt att hon ibland inte säger så mycket vid samlingarna, när det blir många som sitter. Hon är nog lite blyg. Hon har att brås på! Så det är ju nåt att öva på, att våga prata inför folk. Klippa och rita ska hon också öva på, men hon är ju inte ens 3...


Annars var allt bra. Hon äter bra, klär av och på sig bra, funkar bra med toabesöken osv. De tycker att hon är tidig för sin ålder, har ett bra ordförråd, bra språk osv. Och det har vi märkt här hemma, tycker det har utvecklats otroligt senaste månaderna! Man kan ha riktiga konversationer med henne och man märker att hon förstår det mesta.

Skönt att allt funkar så bra i alla fall, det är ju en stor del av sitt liv som hon spenderar där, så det är ju så viktigt att det funkar!

 
 
Ewa

Ewa

14 december 2007 16:11

Vad skönt att hon trivs på sitt dagis för det är guld värt!

Jag är lite kluven till dessa utvecklings-samtal och din lilla tjej är ju bara 3 år!
"Öva på att klippa och rita" - vad menas med det? Låt det få ta den tid det tar!

Så länge jag gick i skolan fick jag alltid höra att jag inte var tillräckligt aktiv muntligt på lektionerna och Elin får höra precis samma sak. Om och om igen. Det är ju faktiskt inget karaktärsfel som jag ser det. Det handlar mycket om att miljön är stökig (läs:bullriga killar) och varför ska hon försöka göra sig hörd om hon själv inte är angelägen om det?

http://fundringar

 
Helena

Helena

15 december 2007 08:29

Vad skönt att det fungerar så bra.

http://soderbona.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards