Alla inlägg den 18 december 2007

Av H Sr - 18 december 2007 09:52

Skulle haft en träff med chefen idag ang. mitt schema efter nyår, men av någon underlig anledning så ville hon inte träffa mig?! ;)

Har mejlat lite förslag till henne, så får vi se hur schemat blir i slutändan. Har sagt till att jag gärna vill ha det denna vecka, så jag kan lämna in till dagis/fritids före helgerna. Men det återstår att se....


M jr verkar lite piggare. Har inte kräkts nåt mer. Har provat dricka lite saft (bra med lite energi) och hittills har det gått bra. Han ville t.o.m äta, men det får nog vänta tills vi ser att inte saften kommer upp igen!

Men han sitter i alla fall uppe nu :)


Tvättmaskinerna löper av varandra, tror att det är den fjärde jag kör nu. Det blir mycket tvätt med alla täcken, filtar, kuddar, lakan osv. Tur att man har en gammal skraltig torktumlare att ta till såna här ggr!

Av H Sr - 18 december 2007 08:21

Det blir ingen skola förrän ev. på fredag. M jr kräktes för en stund sen igen. De har ju avslutning på fredag, så vi får se om han kan gå på det eller inte. Stackarn! Han är helt slut.

Försöker hålla H jr undan så gott det går, men det är ju inte lätt. Blir hon sjuk så blir hon ju, men det är alltid jobbigast när de små är sjuka. De kan ju inte riktigt det där med att skynda sig in på toaletten eller kräkas i en hink....

Av H Sr - 18 december 2007 07:08

Här har man inte sovit mycket inatt! Satt uppe och slog in paket tills klockan var halv 12. Hann precis lagom somna så vaknade jag vid 12 av att M jr kräktes! Jaha, då var det färdigt...

Han har kräkts ungefär en gång i timmen sen dess, så det har blivit mycket springa upp och ner, byta i sängen, tvätta, duscha osv. Så inte blev det många timmars sömn heller! Det känns...


Just nu ligger han på soffan och läser. Har inte kräkts på 1½ timme nu, så man får hoppas att det börjar ge sig! Hade diarré sista gången också stackarn. Man tycker ju så synd om dem! Alldeles vit i ansiktet.

Han skulle ha tagit sällskap med en klasskompis till skolan idag, så jag fick ringa hem dit och tala om att han var sjuk. Tydligen hade klasskompisens lillasyster kräkts igår morse och fått feber, men hon var piggare igen. Så visst går det magsjuka.


M jr blev så bekymrad, nu missar han ju en massa i skolan! Sista veckan före jul brukar ju vara ganska mysig med pyssel och annat. Men nu måste han ju vara hemma idag och imorgon i alla fall.

H  jr fick också stanna hemma. De vill gärna det på dagis, att barnen stannar hemma om nån annan i familjen har magsjuka och det underlättar ju! Är ju skönt om det inte sprids mer än nödvändigt.


Själv känner jag att jag måste jobba på fast barnen är hemma! Ska vara klar med projektet före jul, så jag har inte så mycket tid på mig. Men om det inte blir så mycket under dan så får jag jobba desto mer ikväll när M kommit hem. Det blir ju ingen skidträning ikväll i alla fall. Synd för M jr, för idag skulle de åka skidor för första gången! Han har verkligen otur...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards