Direktlänk till inlägg 20 december 2007

Ett grön träsktroll, för tredje gången

Av H Sr - 20 december 2007 17:44

 


Köpte Shrek 3 på DVD till barnen idag. Egentligen var jag ju klar med julklapparna till dem, men den här kunde jag bara inte låta bli! Vi har de andra två och de är ju så mysiga :) Den kan vi se tillsammans under mellandagarna!


Blev även några andra småsaker till dem, tänk att det är så svårt att sluta handla julklappar!! Måste vara den där shoppinggenen som blir så överlycklig att få bli använd inför julen, så den går väl på högvarv... ;)

Det blev ett par stora klippdockor i kartong till H jr, en tuggummiautomat till M jr och duschtvål till H. Inga märkvärdiga saker, men allt måste ju inte vara dyrt!

Jul
 
 
Ewa

Ewa

20 december 2007 17:59

Vi såg den igår - mysig och skruvad. Åsnan är min favorit!

http://fundringar

 
Ingen bild

marianne

20 december 2007 18:55

Har inte sett Shrek själv men dom ska vara roliga för hela familjen.
Hoppas du lyckas bättre än jag med att mysa med dina barn : ))
Igår kände jag mig så lugn men i kväll har jag ont i min mage och snaran runt halsen trycker.
Kom hem vid 17:30 idag från jobbet. Svärföräldrarna passar barnen, maken med jobbet på julfest.
Barnen har varsin kompis hemma och dom har haft sköj kan jag säga.

I Tv-rummet (som igår var städat och skinande blankt) hade dom lekt en dektetivlek och vänt upp och ner på allt ihop. Dessutom hade dom knäckt nötter så att det var skal i hela soffan och på golvet. Tomma yogurthburkar låg på mattan.
Barnens rum ska vi inte tala om plus att dom tillsammans hade lekt att dom var skadade alla fyra. Så att dom har målat sig med tusch och nagellack!!!!!! på armar, ben och i ansiktet så att det ska se ut som blod.

Jag kliver in genom dörren ser detta kaos och inser att jag måste laga mat på en gång och det nästan svartnar framför ögonen på mig.
Jag kan säga att det var j.......igt svårt att vara en lugn, mild mamma med julskimmer i blicken *Skratt*.
Innan svärmor gick så klappade hon mig på axeln och sa att hon skulle dammsuga i morgon när hon kommer.
Jag iddes inte säga att hon inte behöver det jag bara nickade.
Nu sitter alla barn efter städning i barnens rum framför Tv:n mätta och belåtna och jag var bara tvungen att rensa skallen med lite surfning.
Kram på dig

 
Ingen bild

Helén

20 december 2007 19:00

Marianne, din stackare! Kan riktigt känna känslan av panik... men vilken snäll svärmor du har i alla fall som hjälper dig med dammsugningen!
Hoppas att du nånstans mitt i allt kaos lyckas pusta ut en stund :)

 
Breezie

Breezie

20 december 2007 20:36

Bra val. Den har jag också köpt ;)

http://Breezie

 
Ingen bild

Babbelmoster

21 december 2007 08:18

så vuxen jag är ... så gillar jag Shrek!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards