Direktlänk till inlägg 28 december 2007

Lek eller allvar?!

Av H Sr - 28 december 2007 11:38

Man kan ju undra hur det kommer sig att en 9-årig pojke blir inlåst i bagageluckan på en bil?! Är det nån som har skojat med honom eller har han blivit inlåst på jäkelskap?! Nu gick det lyckligtvis bra, men man kan ju undra hur man tänkt när man låst in honom där - det kan ju ändå inte ta så himla lång tid innan syret tar slut i bagageutrymmet på en Porsche...

Pojken hade varit lugn när han kom ut... själv skulle jag nog fått syrebrist för länge sen pga hyperventilering! Ju äldre jag blivit desto mer cellskräck har jag fått! Det räcker numera att barnen brottas och lägger sig över huvudet på mig så får jag panik!


Nån mer som har cellskräck?

 
 
alexander

alexander

28 december 2007 13:53

Du borde ta dig en funderar innan du försöker dig på ditt s.k bloggande.

Han är ett barn, barn leker.
Barnet i fråga kanske fick i uppgift av sin pappa att springa ut och hämta något i bilen och fantasin skenade iväg?

Sen tar inte syret slut i en bil, det är inte tätt som en syrebehållare.

http://www.nogg.se/imbaslyna

 
Ingen bild

Helén

28 december 2007 16:03

Du kanske borde ta dig en funderare innan du försöker dig på dina s.k kommentarer!
När jag skrev mitt inlägg om pojken i Porschen framgick det inte av artikeln att han blivit inlåst av misstag, såklart man undrar då hur det gått till!
Förresten trodde jag att det var upp till var och en vad man skriver i sin blogg?! Visste inte att det fanns små censorer.

 
Ingen bild

SYSTER TILL POJKEN I BILEN

29 december 2007 14:25

för det första så finns det ingen bagagelucka i baken, utan i frammen. Och eftersom jag är systern som larmade om detta så blir jag lite irriterad över dina fantasier.
Min bror och hans kompis kilade ut i garaget för o titta på alla raketer som min pappa köpt. Pappa var inte hemma, mamma var. Pappa hade tagit in porschen under vintern och därav kopplat ur strömmen. Och som de flesta vet så behövs det ström för att kunna öppna luckan. En lucka måste också vara öppen, annars blir det så som det blev med min bror. Den går ej att få upp. Och där han låg, låg även batteriet urkopplad.Enda sättet var att bryta upp motorhuven.
Brorsan hoppade i framluckan på kul, och hans kompis stängde. Sen för att få upp den så trodde han att man skulle trycka ner ytterligare för att kunna få upp den, men så var det inte. Luckan var låst.
Som tur är så är min bror en väldigt lugn person av sig så han var coollugn i en halvtimme. Pappa rusade hem från en kompis och vi alla försökte koppla batteri från en annan bil. Men det gick ej. Tillslut blev vi alla panikslagna och jag ringde brandkåren. Efter ca 45 minuter (varav vi frågat min bror hela tiden hur han mår) så började han plötsligt känna sig trött och syrelös. Vi hämtade en kofot och försökte bryta upp denna lucka, och vi lyckades med några lufthål.
Sen kom brandbilen och slet upp luckan.
Det är sanningen, så nu kan du sluta med kränkande tankar om mina "ansvarslösa" föräldrar. Lägg ner tid på annat!

/Sis

 
Ingen bild

Helén

29 december 2007 19:06

Sis: Om du hade läst mitt inlägg ordentligt skulle du ha sett att jag inte skrivit ett enda ord om dina föräldrar! Jag har aldrig påstått att de har låst in din bror. Jag har heller aldrig sagt att bagageutrymmet på en Porsche finns baktill.
Precis som i min kommentar ovan framgick det ingenting i artikeln om hur det hela gått till, då jag läste den, därav mina spekulationer.
Ber om ursäkt om du tycker att jag kränkt någon, det var inte min mening.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards