Direktlänk till inlägg 28 december 2007

Sur gubbe

Av H Sr - 28 december 2007 17:13

Ibland blir man verkligen trött... vi skulle spela Cluedo hade vi tänkt. Men blev det så? Nej. H jr satt inte still i soffan, vilket irriterade M som till slut blev så sur att han inte ville vara med att spela... vilket förtog glädjen för alla andra. Suck... det är inte första gången heller!

Ibland kan han verkligen vara barnslig! Blir irriterad för ingenting när barnen gör nåt eller låter. Herregud, de är barn, de låter! Man undrar ju om han själv satt tyst som en mus när han var liten... Tror att det är ett problem för de flesta vuxna, man glömmer hur det var när man själv var barn!


Det stör mig när han säger till barnen att inte skrika, inte göra si eller så, och sen kan han göra likadant själv... dessutom irriterar jag mig på att han använder ironi när han pratar med barnen. Barn förstår inte ironi!!

Vet inte vad det är för fel, men grinigare och grinigare blir han, och mer och mer tröttnar jag. Han är inte alls den han var tidigare, tyvärr...

Ibland känns det bara pest!

 
 
Åsa

Åsa

28 december 2007 18:43

Ja ofta glömmer man nog endel mer än andra hur det var när man själv var barn.
Jag brukar faktiskt försöka tänka på det när de stojar lite extra, även om det inte alltid är lätt.

R och jag är nog ganska lika när det gäller den biten däremot kan jag reta mig på att jag försöker lära barnen att man kan säga Nej (om endel saker , inte om att borsta tänderna osv) och att ett nej är ett Nej.
Att det ska respekteras.

Men som i dag undrade R om en något trasig fotboll ute på gården om han kunde ge den till hundarna men barnen sa Nej.
Då undrade han om han fick köpa den och de fick 10 kr var, de sa fortfarande nej. Då börjar han med argumentet att den är ju trasig jag kan köpa en ny åt er i vår.De sa fortfarande nej och började bli lite irriterade , då säger han att det är väl synd om hundarna de kunde ju fått roligt med bollen. Då började jag bli irriterad , känndes som barnen skulle få dåligt samvete om de inte gick med på att ge bollen till hundarna!!
Men då blev R lite sur och menar att jag behövde inte lägga mig i !
nej kanske inte vet att jag kan göra det men jag sa att när han börjar att ge barnen typ dåligt samvete så måste jag protestera!!

Barnen vidhöll också att de sagt Nej flera gånger och att han tjatade...

När han fick tänka en lite stund så sa han att det var ju klart de skulle säga nej om de kännde så han kunde ju köpa en ny boll åt hundarna.

Men just sånt kan jag irritera mig på eller att han tycker jag mest uppfostrar barnen ibland men då kontrar jag med att han kan vara mer delaktig i deras uppfostran om han vill är bara att engagera sig mer, är ju helt upp till honom!!

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

28 december 2007 19:00

Vad jobbigt. Kan du inte prata med honom? Ta upp detta?

http://soderbona.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards