Direktlänk till inlägg 29 december 2007

Tack!

Av H Sr - 29 december 2007 19:10

Jag vill tacka alla er som kommenterat mitt inlägg om M och hans humör. Jag vill särskilt tacka Helena (M:s kusin) som skickade ett mejl till mig ang. detta - det betydde väldigt mycket för mig! :)

Idag har varit en halvdan dag. Visst, han har inte varit så arg och irriterad, men han har heller knappt sagt ett ord på hela dan... Jag har sagt till honom att gå ut, göra nåt, men istället har han donat på här hemma... Fast han så väl behöver komma ut lite.


Det tycker jag är jobbigt, att han drar sig undan och tiger. Jag kan fråga flera ggr vad som är fel osv (märker ju att det är nåt), men han bara säger att det är ingenting... Har sagt sååå många ggr att han måste kunna lita på mig, öppna sig, prata osv och han håller med, men sen händer ingenting... Till slut tröttnar man ju på att försöka hjälpa!


Han är ju ingen hemsk människa och han är ju inte arg jämt, det vill jag inte att ni ska tro, men det är ett tillräckligt stort problem för att jag ska må dåligt över det i alla fall... nu kanske jag är extra känslig pga egna erfarenheter, men det vet han om och min förhoppning har väl varit att han skulle respektera det och ha det i åtanke...

 
 
Ingen bild

marianne

30 december 2007 10:08

Jag vet precis vad du menar....
Oj, oj, oj...... Så där kan Anders göra han surar och säger att det inte är nåt fast jag ändå känner att det är nåt, förstår du?? Det känns som man blir som en gisslan och jag mår jättedåligt när han gör så.

Det enda som hjälper för oss i dom lägena är att pressa honom till att säga vad det är först då kan knuten lösas upp. Fast då kanske man får se till att inte barnen är hemma.

det är klart att vi inte tror att han är en hemsk människa. Du skriver ju om detta beteende som är ett problem just nu men det är ju en sida bara av en hel människa.
Hoppas det löser sig det är jobbigt, jobbigt att gå som du gör nu.

KRAM

 
Frump

Frump

30 december 2007 14:40

Kämpa på, även om det är tufft ibland!
Får hoppas att han snart inser att ett förhållande måste vårdas varje dag, inte bara då och då.
Och du, du vet din egen gräns...gå aldrig över den för någon annan, det är det inte värt!

Ha ett riktigt Gott Nytt År!
Många kramar!

http://Frump.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

30 december 2007 15:42

*Krama om*

http://soderbona.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

30 december 2007 20:41

Jag tror absolut inte att M är en hemsk människa, alla männsikor är olika. JAg kan bara nästan förstå hur du kan känna dig, fast Peter är inte som M. Jag däremot är väldigt långsint, när jag blir riktigt arg, så kunde det ta upp till 2-3 veckor innan jag talade till peter. Men en gång när det var riktigt krisigt mellan mig o peter så sa han att det är så påfrestande när jag var sådan. Helt plötsligt fick jag mig en tankeställare o det gjorde att jag fick försöka ändra mig. Vilket jag nu har gjort (är iofs långsint än men inte så länge haha).
Jag o Peter gör så att är vi irriterade eller blir arga, så innan vi börjar bråka o tjaffsa om småsaker, så tänker vi innan vi säger något dumt för att inte bråka. Sedan så händer det ändå att man bråkar.
Kram

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helén

30 december 2007 23:50

Tack för era kommentarer, det värmer verkligen att få känna lite stöd därute!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards