Direktlänk till inlägg 31 december 2007

Sjukskriven

Av H Sr - 31 december 2007 13:31

Hittills har jag lyckats hålla mig uppe! Alvedon + Voltaren är en ganska bra kombination, huvudvärken är så gott som borta. Har bara kvar den där bakfyllekänslan i huvudet som jag brukar få efter ett migränanfall.

Hosta har nu anlänt till kroppen, så jag är glad att jag tidigare ringde till jobbet och sjukskrev mig inför morgondagen! När jag får hosta brukar den bli ganska envis och dryg, så det känns skönt att jag får vila en dag till. Lovade att höra av mig imorgon hur jag gör på onsdag. Man får ta en dag i taget, vill ju inte sjukskriva sig mer än nödvändigt heller!


Dåligt samvete fick jag såklart (ett ständigt tillstånd hos mig), speciellt när kollegan berättade att en annan kollega också ringt sig sjuk, hade ryggskott. Just ryggskott verkar smitta i vår arbetsgrupp denna vinter, det är tredje kollegan som råkar ut för det!

Den kollegan som ska börja 7 imorgon blir kanske själv hela dagen nu fram till kl.14, vilket inte känns så kul. Men vad gör man?!

 
 
Ewa

Ewa

31 december 2007 13:53

Jag antar att du vet att det är slöseri med ork att ha dåligt samvete?

Man blir fysiskt trött av att hosta och jag hoppas att du har något som lindrar.

När man ringer arbetet för att sjukanmäla sig, så tycker jag att man ska besparas att höra att de går på knäna för man blir inte fortare frisk för det. Jag tycker att det är oproffsigt! "Krya på dig, så fixar vi det som behövs göras!" Det är SÅ de ska svara, tycker jag, tralala. Kram!

http://fundringar

 
Ingen bild

Helén

31 december 2007 13:58

Tack Ewa, jag håller med dig!

 
Grynisen

Grynisen

31 december 2007 14:05

Krya på dig... Inte kan du hjälpa att du blev sjuk... Ta det lugnt och var rädd om dig!!!

Kram

http://grynisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards