Alla inlägg under januari 2008

Av H Sr - 21 januari 2008 19:30


Jajamensan, jag lever! Trots tandläkarbesök!! Helt otroligt.... *skratt*

Det gick bra, men jag spände mig nåt otroligt när jag låg där i stolen, så efteråt, när jag skulle betala m.m., så släppte spänningarna och jag blev helt skakis i benen! Men jag är riktigt stolt över mig själv att det gick så bra!


Det blev en undersökning av tänderna, röntgenbilder, blästring, borttagning av tandsten (hade väldigt lite), fluorbehandling m.m Jag fick t.o.m beröm av tandläkaren! Hon tyckte jag hade fina tänder och att jag har skött dem väldigt bra, med tanke på att jag inte varit till nån tandläkare på 14 år!


Själv trodde jag ju att det skulle finnas massor av hål m.m., men jag hade bara ett enda hål, ett litet ett! Så det är jag väldigt nöjd med! Sen fattades det en liten bit av en tand, så det ska också fixas. Plus att jag ska byta ut en amalgamfyllning. Den tanden har besvärat mig mest, så jag trodde att jag hade stora hål och kanske skulle behöva rotfylla, men det är alltså fyllningen som spökar! Den som gör ont när jag tuggar ibland.


Så nu ska jag tillbaka på onsdag och fixa fyllningen + hålet. Sen ska jag dit en gång nästa vecka och fixa den trasiga tanden. Fasar verkligen för besöket på onsdag!! Borrning... *ryser*

Har i alla fall sagt till om att jag vill ha bedövning, så det finns med i beräkningen!


Apropå beräkning, inte är det billigt att gå till tandläkaren heller... 677 kr gick dagens besök på. Totalt med alla åtgärder, inkl. dagens besök, så trodde tandsköterskan att det skulle landa på ca 3000 kr... suck! De pengarna kan man göra mycket annat för. Men, men, det kan det vara värt om det känns bättre i munnen.


Både tandsköterskan och tandläkaren frågade om jag gnisslar tänder/biter ihop. Det gör jag säkert när jag sover... säkert en av anledningarna till att jag har så mycket huvudvärk! Tandläkaren sa att det syns, för fyllningarna var alldeles nötta. Egentligen skulle jag nog behöva byta ut fler fyllningar, men det får bli en senare fråga.


Av H Sr - 21 januari 2008 15:30

Idag är ingen bra dag känner jag... jag är såååå sugen på nåt gott att äta!! Och med gott menar jag inte nån god mat, en smörgås eller nåt annat nyttigt. Nej, nåt riktigt onyttigt ska det vara! Choklad kanske. Eller chips... Få se om jag lyckas stå emot efter tandläkarbesöket eller om det blir en tripp in på ICA...


Ibland är det nästan så man skäms när man kommer där i kassan och lassar upp en massa godsaker - igen! Jag var ju in där senast igår och handlade. Naturligtvis slank det ner lite godsaker också. Lite smågodis blev det, som jag tuggade i mig under kvällen på jobbet. Det är klart man måste ha lite uppmuntran när man jobbar kväll! ;)


Det är svårt att stå emot frestelserna. Ibland är man inte ens sugen på nåt speciellt, ingenting lockar eller känns gott, men man måste bara ha nåt i alla fall! Sjukt, javisst. Men sånt är mitt liv...

Av H Sr - 21 januari 2008 14:31


M jr är hemma från skolan, och nu sitter han och H jr och äter mellanmål. Fil med flingor blev det idag. Här hemma gillar alla utom M fil och flingor! Lättfil kör vi med och Kellogg's All-bran Regular flingor. Nån gång ibland kan vi köpa corn flakes eller nån sorts puffar eller liknande, nåt som barnen vill ha, men för det mesta blir det All-bran. Barnen gillar dem också och de är ju nyttiga, bra för magen osv. Goda är de också! Jag äter en tallrik varje morgon och ibland kan jag ta en tallrik fil och flingor på kvällen också när jag är sugen på nåt.

Vad har ni för favoritflingor?

Av H Sr - 21 januari 2008 14:25

Favoritprogram

Hur mycket tittar du på TV?

Väldigt olika, men så gott som dagligen i alla fall.

Vilken kategori av TV-program föredrar du att titta på?

Serier och filmer.

Finns det något du följer du slaviskt?

Grey's Anatomy. Sen har jag flera serier som jag ser så ofta jag kan, men inte alltid, typ Cityakuten, Brothers and Sisters, One Tree Hill, Prison Break m.fl

När och varför stänger du av TV´n?

Stänger av tv:n när vi går och lägger oss, då är det ju onödigt att den står på!

Skulle du kunna leva utan TV, varför/varför inte?

Visst skulle man väl kunna det, allt är ju möjligt. Men det är inte nåt jag skulle välja frivilligt.

Av H Sr - 21 januari 2008 13:31

Jaha, ikväll är det väl "Cityakuten" på tv. Annars tror jag inte att det var så mycket att se. Skickade ju tillbaka filmerna igår, så några nya såna dyker ju inte upp förrän tidigast imorgon. Få se vad det blir den här gången...


Glömmer hela tiden bort att vi skaffat digital-tv:n! Den har vi kopplat in på tv:n i sovrummet, så där har vi ju några fler kanaler än på den stora tv:n. Tyvärr såg det inte ut att vara något bättre på de kanalerna heller.... 

Det kanske t.o.m får bli en bok i sängen istället?!

Av H Sr - 21 januari 2008 13:30

H jr var trött när vi kom hem, har ju inte sovit nåt på dagis idag. De hade varit ute hela f.m och sånt tar ju också på krafterna. Så hon ville gärna lägga sig i min säng och se på Pettson & Findus. Såklart fick hon det! Skulle inte förvåna mig om hon somnar av...

Av H Sr - 21 januari 2008 13:27

Nu är jag alltså ledig ända till kl.15:30 på onsdag. Inget jag är ledsen över direkt... ;)

Har inga särskilda planer alls för morgondagen. Förhoppningsvis är det skapligt väder så att H jr och jag kan gå ut en sväng. Annars blir det väl mest det där vanliga, med städ, tvätt, matlagning osv.

Dagisfröken frågade om inte hon kunde få komma hem till oss och vara ledig imorgon hon också, men eftersom jag jobbat hela helgen och inte hon, så tyckte jag att hon gott kunde vara på jobbet! *skratt*

Av H Sr - 21 januari 2008 13:25

Ännu har inget resultat kommit ut på nätet, om skidtävlingen igår! Det är ju lite dåligt måste jag säga! M jr var väldigt nyfiken imorse om det skulle ha kommit in, han vill ju veta hur det gick!! Men än får han alltså leva i ovisshet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards