Alla inlägg under januari 2008

Av H Sr - 22 januari 2008 10:37


Dags att börja fundera på vad man ska göra för mat idag. Tänkte faktiskt göra pannkakor till lunch. Det är ju bara jag och H jr hemma, så det räcker med en enkel sats smet... tror att vi har lite grädde hemma också, att ha till - mums! :)


Till middag har jag tagit fram en falukorv ur frysen. Planerar att steka den, koka lite potatis och stuva lite spenat. Det var länge sen vi åt det.

Vad äter ni idag?

Av H Sr - 22 januari 2008 10:27

Filmerna kom mycket riktigt hem i brevlådan idag. Så ikväll blir det nog Beck-filmen. Den andra filmen, "Click", är en komedi från 7 år, så den tänkte jag vi kunde se tillsammans med M jr nån annan dag.

Av H Sr - 22 januari 2008 10:23

Fick hem ett brev från landstinget idag. Det gällde H jr och hennes tänder. Eftersom hon fyller 3 i år så omfattas hon av den kostnadsfria tandvården. Nu får man alltså välja vilken tandläkare hon ska gå hos, så länge de har ett avtal med landstinget.


Pojkarna har alltid gått vid Folktandvården, men nu funderar jag om jag ska kolla upp om H jr kan gå hos den tandläkaren jag var till. Tyckte de var himla trevliga där! Jag ska ju dit imorgon igen, så då ska jag försöka komma ihåg att fråga om detta.

Av H Sr - 22 januari 2008 09:37

Lite nytta har jag allt hunnit göra. Bäddat sängarna, startat en maskin tvätt, plockat undan frukosten, borstat tänderna (oj, vad de känns blanka och rena idag!), lagt fram falukorv ur frysen. Ska ta mig an en hög med tvätt som behöver vikas, har en stooor hög med strumpor som ska paras ihop. Det är det tråkigaste med att ta reda på tvätten! Inte hjälper det när de två äldsta karlarna i huset har någorlunda samma storlek och likadana strumpor... sen har jag och M jr någorlunda lika också, så det är ett himla pusslande! ;)


Temperaturen håller sig på minussidan än så länge. Jag hoppas att de har tillräckligt med snö kvar så de kan träna ikväll i alla fall! M jr skulle ha åkt en skatetävling på lördag, men den har blivit uppskjuten till slutet på februari pga snöbrist. Trist! *skratt* Ett litet rim såhär på förmiddagen också ;)

Av H Sr - 22 januari 2008 08:57

Tvekade om jag skulle visa den här bilden eller ej, ni kan ju få helt fel uppfattning om vårt hushåll! ;)

Veckans tema är yta. Den mindre vackra ytan som syns här är vår spis... den blev inte rengjord efter matlagningen igår! Till försvar måste sägas att det inte var jag som lagade maten *skratt*

Ännu en uppgift för mig att ta tag i idag....



Spaghetti och köttfärssås åt vi igår, därav allt mjöl och alla kryddor... tänk att när jag står vid spisen så ser det aldrig ut så här!! ;)

Av H Sr - 22 januari 2008 08:54


Nu har jag hittat nåt att fylla abstinensen efter Grey's någorlunda... "Brothers and Sisters"! Började följa den serien tidigare, men sen tror jag att de ändrade tiden eller så var det nåt annat jag tittade på samtidigt, för jag slutade titta. Men nu kom jag på att jag kan ju se avsnitten på nätet! Sagt och gjort, tittade på ett igår och ska passa på att se ett till nu på morgonen :)

Tittar ni på den här serien?

Av H Sr - 22 januari 2008 08:47


Häromdagen skrev jag om hur sugen jag var på leverpastejmacka med gurka. Sagt och gjort, fixade i ordning en sån och OJ, vad det var gott!! Det var så länge sen jag åt det. Blir bara sugen på leverpastej i perioder (och då ska det vara bredbar sådan) och nu är det en sån tid. Nu kan jag inte få nog av dessa mackor!! Gott och gräddat med leverpastej och gurka... mums! :)

Av H Sr - 22 januari 2008 07:38

Tisdag morgon och en hel ledig dag framför sig! Har en begynnande huvudvärk känns det som - kanske har bitit ihop tänderna inatt?! Har nämligen ont längst bak i högra käken, säkert nån reaktion på gårdagens tandläkarbesök.


H jr har fått välling och ligger i soffan och tittar på "Dora". Själv ska jag precis ta mig en tallrik fil och flingor - All-bran's såklart! ;)

Ska väl slänga i nån maskin med tvätt, diska och dammsuga idag har jag tänkt. Sen får vi se. M jr har skidträning ikväll. H jr sa att hon också ville följa med och åka skidor, så vi får se hur vi gör med det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards