Alla inlägg under januari 2008

Av H Sr - 10 januari 2008 18:14

Idag känner jag mig verkligen gammal... H fyller nämligen 14 år! Kan inte alls fatta att jag har så stora barn?!? ;)

Han är ju hos sin pappa den här veckan, så han firar sin födelsedag där. Jag brukar alltid ta med honom ut på fika efter skolan, men i år gick det inte. Frågar ni mig beror det på övriga där hemma och inte på honom själv...


Jag skickade i alla fall ett SMS till honom imorse och sen ringde jag ikväll för att gratulera honom. Verkar som han haft en bra dag i alla fall. Han skulle firas ikväll med tårta och paket.


Kommer så väl ihåg dagen han föddes... vaknade vid 6 på morgonen av att vattnet gick. Jag var själv hemma, hans pappa låg i lumpen då och hade åkt upp dit kvällen innan. Det här var en måndag. Så min syster följde med mig till BB och var med under förlossningen.

3400 gr vägde han och 50 cm lång var han när han kom ut. Han föddes 11:31, så det var ju ingen lång förlossning. Allt gick bra. Jag fick sterila kvaddlar i ryggen, men de gjorde ingen större nytta, däremot gjorde det ont att få dem!!

Snöade gjorde det den dagen... det har det faktiskt gjort alla 3 ggr jag fött barn och då är ändå M jr född i slutet av maj! Men jag gillar ju snön, så... ;)

Av H Sr - 10 januari 2008 18:08

Åhh, sitter här i soffan och bara pustar ut!!! Det har varit en intensiv dag, från början tills nu! Lämna barn på dagis och fritids, jobba (fullt upp som vanligt), hämta barn på dagis och fritids, handla, laga mat osv. Det går i ett...


M jr och M har åkt iväg till skidträningen. Idag är det klassisk stil som gäller, så M hade vallat igår kväll.

H jr och jag har spelat några omgångar av "Ballongjakten" som hon fick i present. Det kan verkligen rekommenderas till barn i 3-årsåldern, det är precis lagom för henne. Det går ut på att man ska vända kort och på en del av korten finns färgade ballonger. Man har sen ballonger som man ska lägga på sin bricka. Först att få alla färger vinner. H jr hänger med bra på reglerna och kan själv hålla koll på vilka färger hon behöver osv. Tänk att hon är så stor att man kan spela spel med henne!! Ruggigt... ;) 

Nu har hon lagt sig i min säng och tittar på en Teletubbies-film. Bolibompa är hon inte alls intresserad av just nu, tittar hellre på en film.


Och jag, jag damp ner i soffan med datorn jag... *skratt*

Av H Sr - 9 januari 2008 22:11

Hemma från jobbet igen. Det var full rulle precis hela tiden! Man får vara glad att man hinner äta i alla fall ;)


Barnen sov ju redan såklart när jag kom hem. H jr vaknade dock precis och var ledsen, ropade på mamma. Åh, nu håller hon på att bli sjuk, tänkte jag... men nej, hon var kissnödig! *skratt*

Hon brukar aldrig vakna för att gå på toaletten, men däremot brukar blöjan vara torr ganska ofta på morgonen, så det är väl på gång med torra nätter i alla fall. Stora tjejen ;)



Av H Sr - 9 januari 2008 14:15

Senaste…

Filmen du såg, var den bra?

Oj, vilken var det?! Det måste ha varit nån film på tv här under julen... minns inte vilken, men den måste ju ha varit ok i alla fall, eftersom jag såg den! ;)

Person du pratade med, om vad?

Åsa. Vi pratade väl mest jobb...

Inköpet?

Det var mjölk m.m som jag handlade på ICA igår.

Kyssen? Berätta lite?

Riktiga kyssen var av M, så mycket kan jag säga!! *skratt*

Sen får jag dagligen små pussar av H jr, men det räknas kanske inte...

Gången du grät, av vilken anledning?

Det måste ha varit på julafton när jag var till pappas grav...

Av H Sr - 9 januari 2008 14:01

Åsa var så snäll och gav mig ett presentkort hos Lovefilm.se idag! De är med där och nu hade de fått ett presentkort att ge bort till någon (bra sätt att värva kunder!), och då var hon så snäll att hon gav det till mig. Tack! :)


Det går tydligen till så att man går in och väljer en radda filmer som man vill hyra, sen skickas de hem till en i brevlådan. Man får ha dem hur länge man vill och sen skickar man bara tillbaks dem i kuvertet som medföljer. Då byts de ut mot andra filmer på listan osv. Smidigt!

Jag tycker om att titta på film och det gör väl M med, även om vi inte alltid har samma smak... så det ska bli kul att prova.


Så nu har jag varit in och registrerat mig, samt lagt upp en hel lång lista med filmer! Få se hur lång tid det tar innan de dyker upp första gången. Har vi riktig tur kanske de t.o.m hinner komma till helgen! Valde både dramafilmer som jag gillar, Beck-filmer som både jag och M gillar, några familjefilmer och barnfilmer. Ja, lite av varje.

Spännande att se vad som dyker upp i lådan!

Av H Sr - 9 januari 2008 13:57

Mötet med cheferna gick bra. Vi gick igenom den policy som vi tagit fram, lite ändringar ska göras (igen!). Ska träffa en av dem på tisdag och tillsammans ska vi göra ändringarna. Sen ska cheferna sätta sig ner och utarbeta riktlinjer utifrån policyn, där har man inget att säga till om... ;)

Skönt i alla fall att snart få lägga det där bakom sig! Även om arbetet inte är slut i och med det här, så har inte jag lika stort ansvar över det längre i alla fall. Det har varit tungt!


Träffade även Åsa som var där på kort besök. Hon börjar snart jobba igen efter ledighet och det ska bli riktigt roligt att få jobba nära henne igen!

Sen knallade jag hem och här sitter jag nu och njuter av den sista lediga timmen innan kvällspasset börjar...

Av H Sr - 9 januari 2008 08:42

Inte blev det nån film för mig igår kväll inte. Nej, jag blev sittandes framför datorn och kollade upp lite grejer. Har lite saker jag funderar på och det är mycket att undersöka... Så många timmar går åt till research just nu! ;)

Av H Sr - 9 januari 2008 08:30

Har du någonsin… 


Dejtat en av dina bästa kompisar? Berätta lite, hur gick det?

Nej.


Blivit arresterad? Berätta lite?

Nej och jag har bara blivit stoppad en enda gång för körkortskontroll. Sen blev ju K och jag stoppade av polisen i september, då var man inte så kaxig! Vi körde genom Oakland (svenskstad) och hon stannade lite här och där, så jag kunde ta kort. Polisen trodde väl att hon var full... Två poliser kom upp på var sida om bilen och lyste in med ficklampor. Den ena påstod att de följt efter oss i flera minuter och att hon kört för fort - inget av det var sant! Men de har verkligen makt där borta poliserna, det är inte direkt så man börjar argumentera... K fick en varning, så hon hade ju tur ändå. De kan ju sätta dit en för vad de vill känns det som!


Sagt att du älskar någon utan att mena det? Berätta lite!

Nej.


Haft ett one night stand? Berätta lite?

Nej.


Busringt till någon, vem och varför?

Ja, när jag var liten hände det att man busringde tillsammans med kompisar. Då fanns ju inga nummerpresentatörer... Kommer ihåg att vi ringde till några som hette Storm i efternamn och frågade "Är det Storm?" och när de svarade ja, sa man "Håll i hatten då!"...

Men som sagt, det är många år sen, så det är nog preskriberat vid det här laget!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards