Alla inlägg den 3 mars 2008

Av H Sr - 3 mars 2008 15:15

H jr och jag gick ut på gården en stund efter maten. Vi har bl.a spelat fotboll (med en halvtom läderboll...), H jr har lekt i en vattenpöl hon hittade, lekt med vattenkanna m.m Det var inte direkt varmt, men någorlunda skönt i solen iallafall. Skönt med frisk luft om inte annat!


När vi kom in svängde jag ihop en deg till scones, som jag precis har gräddat. De ska bara få svalna lite, sen ska vi njuta av ett härligt mellanmål med nybakta scones och marmelad. Köpte både apelsinmarmelad (utan skal såklart!) och skogsbärsmarmelad sist vi handlade, så det ska bli smaskigt!


M jr har roat sig med att läsa under e.m Det märks att han är lite trött, men annars verkar han må hur bra som helst.

M kommer väl hem från jobbet om ca en timme. Skickade ett meddelande till honom att ringa mig innan han åker hem, tänkte be honom handla mjölk på vägen hem.

Av H Sr - 3 mars 2008 13:04

Det var tur att jag rensade pappershögen här hemma idag, för där hittade jag ett oöppnat brev till M, en elräkning! Den skulle vara betald 5/3, så det var i grevens tid! Men nu är den betald och klar, så nu kan man pusta ut några veckor innan det är dags för nästa hög med räkningar.


Vi brukar alltid lägga alla räkningar i en speciell hög vartefter de kommer, men av någon anledning måste det här kuvertet ha blivit missat och hamnat i tidningshögen istället. Det var ju tur att jag rensade just idag då! :)

Av H Sr - 3 mars 2008 13:02

Helena efterlyste recept på köttfärssmörgåsarna som vi gjorde igår kväll. Faktum är att receptet redan fanns, men jag puffar upp det här. Tyvärr har jag inget kort, men det kanske kommer en annan gång :)

Av H Sr - 3 mars 2008 12:04

Förmiddagen har gått åt till såna där vanliga sysslor som att ta reda på frukosten, diska, bädda osv. Har även gått igenom den enorma pappers/tidningshögen vi hade i köket och det tog sin lilla tid kan jag säga. Det brukar alltid vara jag som gör det, annars skulle nog precis allt hamna i papperskorgen... men nu har det inte blivit av på länge eftersom jag hade ryggskott osv, så det var verkligen välbehövligt!!


Min jobbarkompis Åsa ringde och funderade lite över det jag skrivit upp i min almanacka idag, så vi redde ut det. Verkar som att det var ok på jobbet ändå, trots att de var en mindre.


Ska strax börja med maten. Det blir mos och korv/köttbullar, inget märkvärdigt alls med andra ord. Har varken lust eller ork att stå vid spisen just nu, så det får duga.  

Fint väder är det ute, solen skiner från en klarblå himmel, men det blåser kallt!

Av H Sr - 3 mars 2008 12:01

Imorse fick jag sova ända till strax före 8. Då hörde jag att H jr tassade upp. M jr var redan uppe, men jag tror inte att han varit vaken så länge. Han mår iallafall betydligt bättre idag igen, har ej kräkts mer. Sa att han mådde liiite illa imorse, men han fick iallafall i sig lite frukost. Huvudvärken var borta, men han kände sig väldigt trött.


Jag är mer och mer inne på att det var ett migränanfall, men i och med att han sa att han var lös i magen igår så kan man ju inte vara 100% säker. Dock har ju ingen annan blivit magsjuk på hela veckan, så det är ju lite skumt. Men jag är tacksam för att han mår bra och är pigg! Fast vi tar det säkra före det osäkra och håller honom hemma 48 timmar som man ska, så det blir ingen skola förrän på onsdag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards