Direktlänk till inlägg 21 mars 2008

Fullt upp och sen akuten

Av H Sr - 21 mars 2008 15:06

Nu är jag tillbaka! Jag förstår att ni har längtat och saknat mig! *skratt* ;)

Först kunde jag inte blogga pga tidsbrist och sen blev jag akut dålig, men nu är jag som sagt tillbaka.


I onsdags jobbade jag kväll, så hela f.m gick åt till att fixa inför påsken. Jag skurade badrummet, dammade sovrummet och vardagsrummet, plockade påskris, var till grannkommunen och handlade mat, påskgodis m.m Så datorn slogs inte på under hela dagen och sen blev det jobb för hela slanten.


Igår skulle jag jobba till 14:30 och sen hade jag tänkt städa färdigt och så, men det blev inte riktigt som jag tänkt.

Jag har ju skrivit några ggr om att jag svullnar i benen och känner mig trött och lite andfådd emellanåt. Tar ju även blodtrycksmedicin och det gjorde jag även igår. Men jag tog också en vätskedrivande tablett, för jag kände mig lite tungandad och så. Har gjort det förut flera ggr och har då fått springa några ggr på toaletten och sen har det blivit bra.


Men igår blev jag riktigt dålig på f.m Blev jätteyr och mådde illa, kunde inte stå uppe knappt. Så efter att ha legat på en soffa på lunchen och inte ha blivit ett dugg bättre, så fick M komma och hämta mig. Åkte hem och la mig med benen i vädret för att få upp blodtrycket igen, men mådde inte ett dugg bättre efter ett par timmar. Ringde vårdcentralen och fick komma ner på en gång. De hittade inget fel, men doktorn tyckte att jag var så påverkad att hon skickade mig med ambulans till akuten. Där togs diverse prover och sen fick jag ligga på ett rum i FEM timmar och vänta på att få träffa läkaren!!


Som sagt, inget fel hittades, men man tror att jag fått ett blodtrycksfall efter att ha tagit den vätskedrivande tabletten. Troligtvis försvann all vätska ur kroppen för häftigt.

Doktorn föreslog att jag skulle läggas in för observation under natten, men jag ville bara hem. Efter att jag ätit lite, druckit vatten och visat att jag klarade att gå uppe utan några större besvär (var ju rätt snurrig i huvudet), så fick jag åka hem, när jag lovat att jag inte mådde alltför dåligt. Så vi var inte hemma förrän 23:30 igen.


Idag mår jag mycket bättre, känns mycket lättare att andas och är inte lika svullen i benen. Hade gått ner 2 kg sen igår morse, så jag hade kissat ur mig en hel del vätska!

Känner mig bara otroligt trött, men det är ju inte så konstigt. Så det blir inga stora äventyr för min del idag. Vad passar då bättre än att sitta framför datorn en stund?! ;)


Dessutom måste jag ju läsa ifatt allt vad ni andra har hunnit skriva på era bloggar de här dagarna... :)

 
 
Grynisen

Grynisen

21 mars 2008 18:40

Men stackare... usch så dåligt du mådde :-( Skönt att det går åt rätt håll iaf. Men jag håller med dig ang sjukvården, skrämmande hur bortglömd man blir. Tänk om man blir ännu sämre och inte kan ringa på klockan... *suck* Näää... finns inte ord!!!

Se nu till att ha en lugn helg och ta hand om dig!!!

Kram kram

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

21 mars 2008 20:32

Oj ! Det var inte roligt att höra. Hoppas att det känns bättre nu iallafall. *Styrkekram*

http://soderbona.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

22 mars 2008 13:52

Men du! Vad jobbigt! Skönt iaf att du mår bättre! Vad läskigt för dig! Nu vet du dock hur det är att vara patient! *L* Jag är glad att du är hemma och mår bättre nu!

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards