Direktlänk till inlägg 21 mars 2008

Hur är det ställt egentligen?

Av H Sr - 21 mars 2008 15:19

Nu jobbar jag ju själv inom vården, men inte inom akutsjukvården. Men man blir ju nästan lite mörkrädd när man hamnar där som patient själv och ser hur det går till!

Nu var ju inte jag i någon akut fara igår, men på hela kvällen som jag låg på akuten, så kom det bara in en usk:a en gång och frågade hur jag mådde - och det var när hon kom in för att tömma papperskorgen!


Visst, de hade tagit fram en ringklocka och så, men vad är det som säger att man inte ligger där och tuppar av?? Själv är man ju noga med att titta till sina dåliga patienter titt som tätt, så jag har lite svårt att förstå detta. Att det bara skulle vara tidsbrist tror jag inte riktigt på, för flera ggr hörde man hur de stod därute i korridoren och skrattade och pratade...


Det låg en gammal dam i rummet bredvid (såg det sen när jag skulle upp och gå), helt själv. Jag tyckte så synd om henne! Vem vet om det var nån in till henne på hela kvällen?! Jag fick iallafall sällskap av M efter ca 1½ timme.


Jag kom till akuten vid 16:30-16:40 nån gång och inte en enda gång på hela kvällen var det nån som frågade om jag ville ha nåt. När klockan var 20:30 och jag hade sprängande huvudvärk ringde jag på klockan, sen fick jag ett glas saft och ett par mackor. Hade jag inte frågat hade jag inte fått nåt alls...


Vet att min farmor hamnade på samma akutmottagning en gång när hon gjort illa sig. Kom dit vid 11 på f.m och kom inte hem förrän mitt i natten - hon fick ingenting att äta eller dricka på hela dan!


En annan man som var på akuten igår hade varit där nästan hela dan, väntade på en röntgen. Till slut tröttnade han och åkte hem! Han fick tydligen en tid till idag istället. Inte klokt hur det är...


Det är verkligen skrämmande, vart är vården på väg???

 
 
Mio

Mio

21 mars 2008 19:09

Ja du ibland kan man fundera hur det går till. Hoppas att du mår bättre och att du får en härlig påsk!

http://krypet.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

22 mars 2008 13:54

Det är hemskt att det ska vara så.... kan man skylla allt på stressen efter att de inte är tillräckligt många anställda, och således lägga det på regeringen eller nåt, eller är det ren otänksamhet från personalen?

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards