Alla inlägg den 30 mars 2008

Av H Sr - 30 mars 2008 11:21

Min chef berättade att hon ska åka till New York i 14 dagar i maj... inte nååå avundsjuk blev jag... ;)

Jag vill så gärna, så gärna ta med mig hela familjen till USA!! Nu är det ju mer Florida vi har siktat in oss på, men vart som helst skulle jag vara nöjd med. Det vore ju perfekt att åka nu när dollarn är så låg, allt blir ju billigare, shopping, hotellrum, mat osv.

Enda problemet är ju bara att vi inte har pengarna till resan...


Ibland känns det himla trist måste jag säga, nu när man skulle vilja ut och resa, uppleva med hela familjen, då har man inte råd. Sen när barnen har flyttat ut, då kommer man säkert att ha råd att resa, men då vill ju inte de följa med!

Nej, en liten nätt vinst eller bidrag på 100 000 kr eller så skulle ju inte sitta helt fel just nu...

Av H Sr - 30 mars 2008 10:55

Känner mig piggare idag, så en lång natts sömn gjorde susen, precis som jag trodde! Lite småtäppt i näsan bara. De andra i familjen har ju fått feber och blivit så himla förkylda, M är inte helt pigg än och han har varit förkyld i 2 veckor nu! Så jag har haft en himla tur. Har väl säkert bättre immunförsvar eftersom man går runt bland en massa bacilusker på jobbet...

Av H Sr - 30 mars 2008 10:51

Idag ser det ut att bli en riktigt fin vårdag! +7 grader och strålande sol. Ser inte ut att vara särskilt blåsigt heller.

M jr och H jr är på väg ut på gården för att leka. Det är så härligt med våren, när de kan vara ute och cykla m.m Efter den här tråkiga snöfattiga vintern är det roligt att plötsligt kunna hitta på nånting utomhus.


M planerar att tvätta bilen idag. Det är han säkert inte ensam om ;) Men det behövs verkligen, den är sååå skitig! Det är inte så länge sen han städade den invändigt, så det är inte lika akut. 

För min del blir det som sagt dusch och matlagning före jobbet kl.14 Få se om nåt annat hinns med.

Av H Sr - 30 mars 2008 10:48

God förmiddag allesammans! Kom ni ihåg att ställa om klockorna innan ni gick och la er? Det gjorde inte vi, så jag blev lite besviken när jag vaknade kl.8 och insåg att den var ju faktiskt redan nio... Många timmars sömn blev det dock och t.o.m de två minsta sov länge idag!


En god lång söndagsfrukost har vi haft, med kokta ägg och allt. Vi har fått lite dille på såna nu efter påsk! ;)

Steken har jag precis tryckt ner i grytan, så den puttrar på för fullt och ska så göra ca 1,5 timme. Vilket innebär att jag hinner sitta här en stund innan det är dags att hoppa in i duschen, skala potatis osv.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards