Alla inlägg under mars 2008

Av H Sr - 17 mars 2008 09:58


Igår kväll tittade M och jag på "Monster". Ja, filme alltså, inga riktiga monster här inte ;)

Av någon anledning så lyckas jag alltid somna när det är ungefär en halvtimme kvar av filmen. Sen vaknar jag och ser de sista minuterna! Samma sak igår. Så det blev till att spola tillbaka lite (heter det spola med en DVD?!) och se det jag missat, när jag vaknade till. Så lite i fel ordning såg jag ju filmen, men jag tyckte ändå att den var sevärd. Kanske inte så bra som jag hade förväntat mig, men bra var den.

Blir till att posta filmerna idag så vi får nya senare i veckan... M tyckte nu att det var synd att vi tittade på filmen igår, hade ju varit trevligt att se en film idag när han ligger febrig på soffan!

Av H Sr - 17 mars 2008 09:52

Nu har jag äntligen kommit fram och fick beställa en tid! I slutet av april blev det, precis som doktorn ordinerat ;)

Hörselprov ska han ta innan läkarbesöket, så vi skulle få hem en kallelse med den tiden och så. Men nu är det fixat och klart iallafall! Få se vad doktorn säger den här gången, om hålet läkt nånting och/eller om hörseln förändrats.

Av H Sr - 17 mars 2008 09:21


Sitter och försöker komma fram till öronmottagningen på deras telefontid. Ska beställa ett hörselprov och läkarbesök åt M jr enligt direktiv från doktorn. Men det är lättare sagt än gjort! Har ringt flera gånger och först kommer man till en knappvalsmeny och sen när man väl kommit igenom den så får jag bara ett meddelande att alla linjer är upptagna, försök igen senare... kan de inte säga det på en gång, så man slipper sitta och lyssna på hela menyn först??!

Av H Sr - 17 mars 2008 09:18

När skidträningen lagom tagit slut så kommer det mera snö! Snacka om retligt. Det har snöat ordentligt här på morgonen, men det är bara på gräsmattan det ligger kvar, så det är ju varmt i backen. Vi har bara +0,5 grader, så idag är vårvädret som bortblåst!

Det verkar som att det kommit rejält med snö i vissa delar av landet och de varnar på radion titt som tätt. Har ni fått snö?

Av H Sr - 17 mars 2008 09:13

Kl. 06:30 vaknade jag imorse av att telefonen ringde! Min första tanke var att någon på jobbet blivit sjuk, så att jag måste ut och jobba... men så var det inte. Det var M jr:s klasskompis K som ringde för att höra om de skulle ta sällskap till skolan. Hm, visserligen var M och M jr redan uppe, men inte skulle jag låta mitt barn ringa till nån den tiden på dygnet! De går ju inte till skolan förrän vid 07:30.


Jag lyckades iallafall somna om av och till, men gick till slut upp vid 07:30 ungefär. Jag hade då hört att M ringt till jobbet och sagt att han inte skulle komma. Det visade sig att han hade 38 graders feber och är förkyld! Suck... Ja, det kan han ju naturligtvis inte rå för, det var inte så jag menade, men man trodde ju att det äntligen var slut på sjukdomar för vår del!


Så helt plötsligt blev vi tre hemma idag. H hade sovmorgon idag och började inte förrän vid kl.9, så för ovanlighetens skull en vardagmorgon var vi 4 st vid frukostbordet. Det händer inte ofta!



Av H Sr - 16 mars 2008 20:08

Imorgon är det arbetsdag för M och skoldag för killarna. H jr och jag ska njuta av en ledig dag tillsammans. Vi ska hämta M jr efter skolan och sen ta en tripp till biblioteket och byta ut böckerna vi har hemma nu. Eftersom H jr gärna läser många böcker varje dag, så har man snart gått igenom hela högen ett antal gånger... så det blir kul med lite nytt, även för mig! :)

Av H Sr - 16 mars 2008 20:06

Hade planerat att vi skulle ut och plocka påskris när jag kom hem från jobbet, och sätta upp det lilla påskpynt vi har. Men blev det så? Nehej, inte då! Jag hade absolut ingen ork till det, tyvärr. Får ta nya tag imorgon! Kanske H jr och jag kan ge oss ut på en runda i jakt på det perfekta riset ;)

Av H Sr - 16 mars 2008 19:54

Kom hem vid kl.16 idag och sen har jag inte gjort nåt särskilt alls. M jr hade en kompis hemma idag, de hade spelat mycket och sett på tv, så jag körde faktiskt ut dem sen! Kan ju inte sitta och uggla framför tv:n hela dan. M sa att han sagt åt dem, men han kan ju inte ha varit tillräckligt tydlig...


H var hemma hos sin pappa på kalas när jag kom hem, så han dök inte upp förrän efter sex, när jag hade sms:at att det var matdags! ;)

Det blev inte mer spännande än korv och pommes frites ikväll, men efter en lång dag på jobbet så hade jag inte den minsta lust att ställa mig vid spisen!


Satt med H jr vid datorn en stund när hon spelade sitt "Lekstugan", har rensat ut lite papper till insamlingen och sen har vi ätit. H jr har kommit i säng och ikväll blev det en godnattsaga med Molly Mus.

M jr har precis krypit ner i sängen och ligger och läser en stund. Han ser fram emot att få gå till skolan imorgon. Det har ju inte blivit så mycket av den varan på sistone efter alla sjukdomar!


Få se om vi kikar på den sista filmen ikväll, "Monster"... beror på om M är på filmhumör eller ej ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards