Direktlänk till inlägg 16 september 2008

En dag fylld med allt möjligt

Av H Sr - 16 september 2008 20:15

En lång dag blev det idag. Lämnade H jr på dagis vid 8, sen åkte jag och köpte blommor och for över till gravarna. Det var sååå skönt att få en stund för sig själv vid båda. Lugnt och stilla, inte en människa förutom jag på kyrkogården. Många tankar och tårar blev det, men det var skönt. Något jag behövde.


Föreläsningen var bra. Det var mycket intressant och tänkvärt. Tyvärr hade föreläsaren en otroligt entonig röst, så speciellt efter lunch blev det lite jobbigt kan jag säga! Höll på att somna ett tag... men i det stora hela är jag nöjd! Det handlade mycket om hur sjuksköterskan och enhetschefen ska samarbeta, vilka roller man ska ha osv. 


Efteråt åkte jag förbi Hälsokosten och visst fanns det kokosfett idag, EN burk kvar! Så den knep jag :) Sen blev det gasen i botten hem, för att fixa lite snabb middag till H jr och M jr, så de hann äta innan frisörbesöket. M jr och jag åkte i förväg (för H jr hann inte äta färdigt), sen kom lilltjejen och M efter på cykel. Så nu är vi nyklippta allihop! Jätteskönt. Bokade in klipptider åt oss allihop till början av november och till jul också, så är det klart för året ;) Jag vet hur det blir annars, tänker att jag ska ringa och beställa, men sen blir det inte av och vips, så är alla tider slut!


M jr gick hem när han var färdig och när jag och H jr var färdiga så åkte vi hem, så jag kunde börja med M:s och min middag. Fläskkotletter med sås blev det idag, jättegott!

Nu blir det lite slappande innan jag ska försöka få en tidig kväll i säng idag.

 
 
Rospiggen

Rospiggen

16 september 2008 20:50

Vet vad du menar med sån där röst men huvudsaken iaf att det var intressant! Bra att vara ute i god tid med frisörbesök för annars står man där med världens kö till drop-in istället :P

http://www.metrobloggen.se/piggen

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 september 2008 21:10

Hej jaha du var också till kyrkogården idag. Ja det är en plats som är lugn och stilla mycket tid till eftertanke där. Men som du sa man gråter en del tårar där med,, en saknad som gör sig påmind just då. Ja annars med men när man står där inför fakta så är det tungt.
Så du höll dig vaken under föreläsningen ialla fall! Kan tro att det var intressant men är det en entonig föreläsare så är det lätt att somna...ler..Så det var frissa med för er lustigt vi har skuggat varandra då Filifjonkan har med varit hos frissan idag och kapat av håret en bit ,skönt.Säger godnatt till dig när jag ändå är in ! Sov gott.

http://filifjonkan-se

 
Linda

Linda

16 september 2008 22:18

Visst är det ibland skönt att bara få vara ifred med sina tankar o tårar.
Angående enformig röst så satt jag i skolbänken idag o hade 2 så fruktansvärt tråkiga föreläsningar så jag höll på att somna. Hmm

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

17 september 2008 14:10

Fin bakgrund, riktig höstlig:D

http://whataboutjessica.blogg.se

 
Åsa

Åsa

17 september 2008 19:19

Jobbigt med entonig föreläsare. Speciellt efter lunch, paltkoman hamnar man ju i ändå rätt lätt.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Ovido - Quiz & Flashcards