Alla inlägg den 23 juli 2008

Av H Sr - 23 juli 2008 15:13

Nu har vi precis avnjutit lite fruktsallad och vaniljyoghurt på altanen. Solen steker och det är riktigt varmt! M jr och H jr ska hoppa i poolen och svalka sig. Den börjar äntligen bli någorlunda ren i vattnet. M hade i nån annan form av klor och sen dess har det sett skapligt ut. Inte helt klart vatten, men det är i alla fall inte grönt! ;)


Har varit till frissan. Det blev bra. Hon klippte lite kortare i nacken denna gång, skönt i värmen! Träffade en kollega där och vi konstaterade att det är så skönt att sitta där. Bli lite ompysslad en stund.

H jr skulle prompt följa med dit igen, hon tycker det är så roligt att leka med leksakerna de har där. Hon sitter så fint och leker, man hör inte ett pip från henne. Alla är så imponerade. Men jag brukar påpeka att så där är det ju inte alltid hemma... *skratt*

Av H Sr - 23 juli 2008 12:06

Veckans tema är tro. Det ordet förknippar man väl mest med kyrkan, Gud osv. Men tro kan ju vara så mycket mer...



I det här vädret är det svårt att tro att det ska bli någon riktig sommar, med sol och bad osv...

Av H Sr - 23 juli 2008 11:53

Nu har de varit här och bytt vattenmätaren. Det gick fort och bra! Så nu har jag kunnat hoppa in i duschen. Man vill ju gärna vara fräsch och nytvättad när man ska till frissan. De andra kom precis tillbaka och de var så fina alla tre!! :)


Varmt börjar det bli, +22 grader och sol har vi nu. Alldeles lagom! Få se om det t.o.m kan bli bad i veckan - det är man inte direkt bortskämd med den här sommaren, precis som förra. Har ni badat ute än?

Av H Sr - 23 juli 2008 10:27

Farfar var som sagt lite bättre igår. Han var mer vaken och medveten. Kan ju inte prata, men kan emellanåt nicka/ruska på huvudet. Kan också trycka handen som ja eller nej på direkta frågor. Min syster var förbi efter jobbet igår och hon sa att det märktes att han så gärna ville säga något, men han kan ju inte få fram nåt!! Så hemskt!!


De har i alla fall konstaterat att han har lunginflammation, så nu har han ju blivit insatt på antibiotika. Han har också haft en stroke + hjärtsvikt. Otroligt om han klarar av det här! Han har haft två hjärtinfarkter och det här var hans tredje stroke tror jag! Segt virke!


Har ännu inte hört något idag, men det blir väl under dagen...

Av H Sr - 23 juli 2008 10:22

Jaha, nu har redan halva veckan gått! Otroligt... Just nu är det ett par gubbar här och byter våran vattenmätare, det var väl dags. Fick ett brev i förra veckan att de skulle komma idag. Om man inte var hemma/hade låst upp så de kommer in så skulle man få betala nästan 900 kr!! Tycker det är otroligt fult gjort att skicka ut såna brev med kort varsel mitt i semestrarna - tänk om man inte varit hemma?!


Idag ska vi klippa oss allihop. M och barnen ska klippa sig före lunch och jag efter. Egentligen skulle jag ha klippt mig för ett par veckor sen, men jag avbokade då så att vi kunde åka till Leksands sommarland när det var så fint väder. Ska bli så skönt att få det gjort!


Några andra planer har vi inte för dagen. Just nu är det ingen sol, men det är varmt i alla fall. Få se hur det blir frampå dagen. Det skulle ju bli kanonväder några dagar här, men det tror jag när jag ser det! ;)

Vad har ni för planer för dagen?

Ovido - Quiz & Flashcards