Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av H Sr - 1 augusti 2008 15:26

Ja, det tycker jag att det är nu när vi gått in i augusti. Det är en höstmånad. Visserligen tycker jag att det är sommar så länge lovet varar, men det känns ändå som att sommaren snart är över. Det går alldeles för fort!! Själv tycker jag mycket om hösten med den sköna luften, alla färger osv., men det är ändå alltid lika sorgligt när sommaren tar slut. Allt är ju så mycket lättare, med kläder och sånt. Tvätt kan hängas ut, man kan äta frukost på altanen osv. Men visst har varje årstid sin charm...



Av H Sr - 1 augusti 2008 15:22

Igår när jag var över till grannkommunen så lät det förskräckligt om bromsarna. Tänkte att det kanske berodde på att det ösregnat, om det fastnat nåt skit nånstans, men lillebror tog en snabb koll och konstaterade att bromsbeläggen bak var helt slut...


Så idag ska vi över till hans verkstad och få det fixat. Vi betalar för delarna och han sätter dit dem - inte illa! :)

Nu får man tänka sig för ännu mer och motorbromsa så mycket det bara går. Brukar nog vara rätt så duktig på det annars också, det är ju mer ekonomisk körning och bättre för miljön, men nu ska vi helst inte bromsa alls!

Tur att han fick se det snabbt i alla fall, så inte bromsskivorna blivit skadade, för de är INTE billiga att byta!!

Av H Sr - 1 augusti 2008 15:16

Oj, vilken skillnad det var igår kväll! Ingen hjärtklappning alls och jag somnade som en stock. Har sovit såå skönt hela natten. Vaknade 06:50 då jag fick springa upp på toaletten, var så himla kissnödig. Dum som jag var så gick jag och la mig igen... vaknade inte förrän kl.9 igen. Skulle ha stannat kvar uppe och njutit av morgonen istället! Nåja...


Har mått bra större delen av dagen idag. Kände mig lite matt och hade hjärtklappning efter frukosten, men det gick snabbt över.

Vi har varit över till grannkommunen och handlat mat m.m Hjälp, vad det var svårt att handla!! Man är verkligen invand i sina gamla mönster med att handla magert, så det blir mycket läsande på förpackningarna innan man törs stoppa ner dem i vagnen ;)


Lunchen idag bestod av en fet bratwurst med béarnaisesås och sallad med olivolja. Jättegott, men blev sååå mätt!! Det positiva är att man inte blir så där äckligt mätt och däst som man brukar bli, utan det är mer en behaglig mättnad, utan svullen mage osv.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards