Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av H Sr - 7 augusti 2008 20:40


När vi var till biblioteket idag så lånade jag en DVD-film. Eller rättare sagt två filmer, men den ena var mer till H jr, en Pettson och Findus-film. Lånade också "Hemma bäst" med Matthew McConaughey (inte fel att se på!) och Sarah Jessica Parker. Verkar lite smårolig i alla fall...

Av H Sr - 7 augusti 2008 20:29

H är hämtad, maten är uppäten, disken diskad, H jr nattad... Har plockat fram kläder för morgondagen, återstår bara att stryka en del av dem. Alla grabbarna ska ha skjortor. H jr ska nog ha klänning (vi får väl se om hon tycker likadant imorgon!) och själv tar jag kjol och blus/tröja.



Av H Sr - 7 augusti 2008 17:22

Kvällens middag består av fläskkotletter med sås, tillagat i ugnen. Till det tänkte jag göra blomkålsmos. Den här rätten är en riktig favorit här hemma, men nu var det länge sen vi gjorde den. Ska bli så gott!



Ugnskotlett med sting

4 port.


4-8 benfria kotletter

3 dl grädde

5 dl crème fraiche

1 dl soja

2 tsk sambal oelek


Gör så här:

Lägg kotletterna i en ugnssäker form. Blanda övriga ingredienser och häll över kotletterna. Gratinera i ugn, 175 grader, ca 1½ timme. Servera med potatis (i vårt fall utbytt mot blomkål), grönsallad och ev. svartvinbärsgelé.

Av H Sr - 7 augusti 2008 16:14

Blev lite hungrig här på eftermiddagen. Har inte ätit lika mycket fett de senaste dagarna, vilket säkert bidrar till att jag varit lite mer hungrig. Törs dock inte äta så stora mängder åt gången, med tanke på hur dåligt jag mådde i helgen.


Nu tog jag mig ett riktigt fett och nyttigt mellanmål dock, en bit getost. Mossberga getost heter den, 31% fett. Hittade den på Willys i förra veckan på extrapris och det var då ett riktigt kap, gud så god den är! Hade jag vetat det hade jag köpt en bit till...


Det lustiga är att jag inte alls varit särskilt förtjust i ost tidigare. Visst har jag tyckt om vanlig hårdost, Philadelphiaost, Crème bonjour och dylikt, men getostar och sånt, det har jag aldrig gillat. Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig! Var på kurs i våras och där fanns bl.a olika ostar (då med kex och andra onyttiga tillbehör förstås) som jag smakade och nu är jag fast! :)

Av H Sr - 7 augusti 2008 16:12

Ringde till H innan vi stack till biblioteket. Han ska ju med på begravningen imorgon, så jag frågade om han ville komma och sova här inatt. Kläderna han ska ha på sig har han ju här osv. Det ville han. Så han dyker väl upp här under kvällen nån gång. Känns skönt. Då är huset komplett! :)

Av H Sr - 7 augusti 2008 16:09


När vi nu ändå var på biblioteket, så tittade jag om jag skulle hitta några böcker om lchf-kosten, men där gick jag bet. Sökte i katalogen och tydligen så har de i alla fall Annika Dahlqvists "Doktor Dahlqvists guide till bättre hälsa och viktkontroll". Dock var den utlånad. Men nu har jag ställt mig i kö (ingen annan före som tur var) och den ska komma in i slutet av denna månad. Blir perfekt, då hinner jag läsa färdigt e-boken innan! :)

Av H Sr - 7 augusti 2008 16:01

Städningen av barnens rum är så gott som klar - äntligen!! Mycket tjat och tjafs blev det, men till slut har de ändå städat färdigt. Så efter lunchen blev det en tripp till biblioteket. Vi gjorde oss ingen brådska alls, strosade runt och kikade. När vi var färdiga att gå därifrån, så hade H jr fått ihop en REJÄL hög med böcker! *skratt*

M jr hittade några även han, men i mer begränsad skala...


Jag minns själv hur det var dock, jag älskade också att låna böcker på biblioteket! Kunde bära hem kassvis med böcker. En gång hade farmor skjutsat mig till biblioteket för att låna lite och hon var sen tvungen att hjälpa mig bubba ut alla kassarna till bilen... SJU stycken!! *skratt* 

Riktigt så många kassar hade vi inte idag, men väl tre :)


Det är roligt att de ärvt mitt intresse för böcker dock. Det ger så mycket mer att läsa böcker än bara serietidningar tycker jag. Inte för att de inte läser det också, men det är bra med variation.

Nu är ju inte jag samma bokslukare som jag en gång var, men det beror inte på tappat intresse, utan mer på tid.

Av H Sr - 7 augusti 2008 12:43

...ett foto som jag tog på diskbänken häromdagen. Tyckte det såg så härligt ut!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards