Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av H Sr - 1 oktober 2007 08:25

Så här till hösten vill man ju gärna boa in sig och göra lite mysigt, både inne och ute. Nåt som jag tänkt på många gånger, men som aldrig blivit av, är att göra någon form av höstdekoration ute på trappen/gården. Såklart blev jag extra inspirerad efter min resa, då det är väldigt vanligt med utedekorationer "over there".


Något man använder sig mycket av när man dekorerar för hösten är pumpor. Inte bara till Halloween alltså, utan även som en symbol för hösten. Vanligt är också att använda sig av squash i olika former och majsstjälkar.



Sen kan man ju göra lite annorlunda dekorationer också...




Något annat som är mycket vanligt är att ha en krans på dörren. Här hemma är det väl vanligast att ha en sån till jul, men även en med hösttema kan vara väldigt fint. Ett par exempel:




Här hemma köper man väl pumpor på mataffären, men de är ju så himla stora - och dyrt blir det! Finns det mindre att köpa nånstans??

Till nästa år ska jag nog odla lite själv, det finns ju såna där prydnads-pumpor man kan sätta. Det var väl det de här hade gjort...


Största pumpan


Riktig så stor hade jag nog inte tänkt mig! *skratt*

Ovido - Quiz & Flashcards