Direktlänk till inlägg 6 oktober 2007

Frusen kock med osocial fru...

Av H Sr - 6 oktober 2007 18:45

Sådär, då är middagen intagen. Kan säga att det inte var helt fel med grillad fläskfilé och pommes frites! Tyvärr hade kocken M haft lite för bråttom, så ett par bitar var inte riktigt färdiga. Det brukar bli bra annars, men det var väl lite för kallt att stå där ute ikväll kanske! *skratt*

Det är bara +6.5 grader just nu...


Lilla mor ringde för att höra hur det är med oss. Får lite dåligt samvete att jag varit så dålig på att höra av mig sen jag kom hem från USA... men det är ju så mycket jämt!! Känner mig totalt osocial ibland. Är dålig på att höra av mig till folk, åka och hälsa på osv. Men jag är bara så TRÖTT när jag kommer hem på kvällarna, att jag bara inte orkar. Vill bara vara hemma och göra ingenting.

Dessutom är det ju samma avstånd hemifrån mamma och hit...


H jr och M jr sitter just nu och snaskar på varsin tablettask. Gissa var den kommer ifrån??! Jo, från konferensen i Uppsala! Det var några företag där som gör näringsdrycker, sondmat m.m och några av dem hade grejer man fick, typ tablettaskar, pennor, kylskåpsmagneter osv. Så jag plockade på mig några tablettaskar till barnen :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Ovido - Quiz & Flashcards