Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av H Sr - 6 oktober 2007 17:21

Äntligen en stund över att sätta sig vid datorn ;)

Som jag berättade tidigare så var jag borta på fortbildningsdagar i Uppsala torsdag-fredag. Sen har jag jobbat idag, så därför har det varit lite paus på inläggen :)


Fortbildningsdagarna ja. Det handlade om geriatrisk nutrition som det så tjusigt heter. På vanlig svenska Mat för äldre! Det var massor av föreläsningar av diverse forskare, dietister m.m Väldigt intressant! Men jag måste säga att jag blev lite besviken på ett par föreläsningar, då det inte gav så mycket ny kunskap utan det handlade bara om att någon stod där framme och rabblade hur själva studien gått till... liiite trist!


För övrigt var det mycket bra ordnat! Vi höll till i Missionskyrkan i Uppsala och det var inte ett dugg svårt att hitta dit från Centralen - faktum är att vi hittade till alla ställen vi skulle till, duktigt va?? *skratt*

Föreläsningarna hölls i kyrksalen, vilket var väldigt annorlunda!



Eftersom det är en bra bit hem så sov vi kvar på hotell. Hotellet låg precis snett över gatan från kyrkan, så det var ju helt perfekt! Hotel Uppsala var det. Stora, ljusa, fina rum. Fanns t.o.m mikro och en diskho på rummet!



Faktum är att det var samma hotell vi tog in på förra året då pappa låg på NIVA på Akademiska... Jag sov ju bara en halv natt där då, eftersom jag var tvungen att åka in till akuten. Så jag hade ju inga trevliga minnen direkt. Denna gång gick allt bra och jag hann t.o.m njuta av hotellfrukosten ;)


På kvällen bjöds det på mingel med ostbuffé, så vi var dit en sväng. Men vi var båda så trötta, och även hungriga, så vi gick ganska snart. En sväng till McDonald's och sen hem till hotellet för att bara slappa. Då var man ganska trött, både i fötter och huvud!


På morgonen blev det ju god frukost som sagt och efter att vi checkat ut var det dags för dag två på konferensen. Lika trevligt som dagen innan. När det var dags att åka hem fick man med sig lite färdkost, macka och festis, vilket var annorlunda men väldigt omtänksamt! Det smakade gott på tåget hem kan jag säga :)


Skönt att vara hemma hos familjen igen, men som vanligt efter såna här eskapader så är man ju helt slut av alla intryck. Somnade på soffan medans vi tittade på Lilla Melodifestivalen...

Ovido - Quiz & Flashcards