Direktlänk till inlägg 9 oktober 2007

En stor bluff???

Av H Sr - 9 oktober 2007 20:00

Postade en länk igår till en blogg om en tjej, Liv, som har bröstcancer och ska dö. Reaktionerna på hennes blogg är många! Flertalet verkar nu övertygade om att hela bloggen är en bluff. Det luktar verkligen skumt...

Om det är påhittat alltihop tycker jag det är jäkligt dålig stil! Vad tror ni???

Är det nån som vill att bröstcancer ska uppmärksammas eller är det nån sjuk en som tycker att det är ett roligt skämt? Eller är det sant??

 
 
Åsa

Åsa

9 oktober 2007 20:40

Trodde först redan igår att det var en bluff för det var så mycket motsägelsfullt skt´rivet som att hon skullle se alla actionfilmer som kom ut eller liknande , samtidigt som hon då skulle vetat att hon var jätte sjuk o döende...

I Sverige har vi ingen aktiv dödshjälp, bara passiv.
Hur kan man vara så pass pigg att blogga , lägga in bilder osv och alltså vara så oerhört svårt sjuk att man väl troligen borde ligga i respirator och ha hjärt lung maskin?Då måste man väl nästan ha hjälp för att blogga.

Eller hur tänker du/ni om just detta med att veta innan att man ska dö en viss dag, tid, dessutom att det är i morgon??

Men jag tänker att enda sättet att veta att den dagen o tiden ska jag dö är väl att man stänger av respiratorn???

Nä visst funderade jag igår men samtidigt så tänkte jag att man vet ju ite, kan ju vara sant. Även om att det måste vara väldigt ovanligt att en 20 årig tjej dör i cncer.

Hon skrev också konstigt om rtg bilder de innan op och efter bilderna på bröstet och hur det såg ut samtidigt som jag tolkade det som hon tagit bort hela bröstet ?!
För hon hade ju en protes?!

Lurigt men lågt om det är någon som hittar på. Samtifigt så blir man inte så förvånad isåfall heller då det finns mycket konstigt folk...

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helén

9 oktober 2007 20:55

Jag håller med dig! Tyckte det var så himla sorgligt, men sen sa jag till M att hur kan hon veta när hon ska dö?? Om hon inte planerar självmord tänkte jag. Men då är man ju inte på sjukhus och uppkopplad till alla maskiner...
Och orken?! Nja, det här stämmer nog inte...

 
Ingen bild

Helena

9 oktober 2007 21:10

låter lite skumt. det är verkligen skithemskt om människan hittar på allting helt klart. hörde om något liknande som hände i USA där en kvinna lurade barnlösa vuxna att de skulle få adoptera barn från henne. men barnen fanns aldrig.

 
Ingen bild

Helén

9 oktober 2007 21:33

Men fy så hemskt! Tänk att det finns så skruvade människor som skor sig på andras lidande...

 
Åsa

Åsa

10 oktober 2007 18:50

Liv bloggen är ju borta nu så då tolkar jag som att den inte var sann...

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Ovido - Quiz & Flashcards