Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Lektyr

Av H Sr - 11 oktober 2007 14:03

Budet hade säkert glömt oss igår. Jag mejlade ju om utebliven tidning och idag fick vi den, lagom till lunch. Bättre sent än aldrig... Var inte så himla mycket att läsa, men det hör ju inte till saken. Har man betalat för tidningen så ska man ju få den också!


På tal om tidningar så fick M jr sin Kalle Anka idag. Han prenumererar på den. Har fått en årsprenumeration i födelsedagspresent två år i rad och är så nöjd med tidningen. Så varje torsdag har han lite extra bråttom hem från skolan. ;)

H har också prenumererat på tidningar, men just nu verkar det inte vara nån han vill ha. När han var riktigt liten var det Nalle Puh-tidning, sen har han prenumererat på Goal (fotbollstidning) också. Annars gillar han 91:an med Falo och Vi å pappa. Där har han och M nåt gemensamt...


Själv prenumererar jag på Scrapbooking mm. Tidigare fick jag en korsords-tidning i prenumeration i flera år av svärföräldrarna, men till slut sa jag ifrån. Det går i perioder hur mycket jag löser korsord och till slut hade jag så många orörda tidningar låg att jag kände att det inte var nån idé. Det var jättelänge sen jag löste korsord nu.


Jag prenumererade aldrig på nån tidning när jag var mindre. Pappa hade ju alltid affär och när jag var liten sålde han bl.a tidningar. Då fanns ju ingen anledning att prenumerera. Mina favoriter var Min Häst, Lilla Fridolf, Acke m.fl När man blev äldre var det Frida, Okej och Vecko-Revyn. Nu kan jag köpa Amelia nångång ibland eller nån annan enstaka tidning när det är nåt intressant. Typ när man väntade barn köpte man såna tidningar, när vi skulle gifta oss köpte jag såna tidningar osv. Nån mattidning kan det bli vid enstaka tillfälle också. Vad läser ni?

 
 
Ewa

Ewa

11 oktober 2007 16:20

"Bra korsord" men de samlas på hög IGEN eftersom jag är trött på korsord IGEN. "PS!" är väldigt intressant och härligt fri från mode, smink och bantning. Jag har precis beställt en prenumeration på tre nr av "Må Bra"; jag har haft den tidigare, men intresset kommer och går. Ibland blir den sortens tidningar så fanatiska. Jag läser mest pocket för läsning klarar jag mig inte utan! :-)

http://fundringar

 
Åsa

Åsa

11 oktober 2007 17:07

Jag får Amelia av mamma då hon prenumererar på den.Sedan går den vidare till en annan tjej, därefter till en annan . Så den tidningen läses av fyra personer!

Sedan får jag tidningen "I form" av henne jag lämnar Amelia till. Ibland även Råd o Rön tidningar.

Så just nu prenumerarrar jag inte på någon tidning alls men läser endel ändå.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards