Direktlänk till inlägg 12 oktober 2007

Inte lätt med kompisar...

Av H Sr - 12 oktober 2007 14:36

M jr hade en klasskompis/granne med sig hem idag efter skolan. De hann bara vara här en liten stund och sen ringde kompisens mamma och sa att hon höll på att grädda våfflor till mellanmål, så de var välkomna hem dit båda två om de ville. Om de ville! *skratt*


H hade också en klasskompis med sig hem, men de var bara hem och vände, för de skulle hem till kompisen. Han gjorde nog allt för att slippa följa med och köpa skidor sen! ;)

Han har aldrig varit med den här kompisen tidigare vad jag vet. De håller nog ihop i skolan, för de är ett gäng på ca 4 killar som verkar vara på rasterna och så, men vad jag vet har de aldrig träffats utanför skolan. Så det var ju trevligt!

Han behöver verkligen kompisar. När han var mindre hade han en kompis åt gången som han var jättemycket med, även om han kunde vara med andra också, men ju längre tiden gått desto mindre har han varit med kompisar. Den kompisen som han var mycket med förra året har flyttat. Jag har verkligen försökt få honom att ringa till kompisar osv., men oftast vill han inte. Som mamma blir man ju lite orolig att det ska vara nåt fel, det är ju ytterst sällan nån ringer och frågar efter honom längre osv.  Tar jag upp det med honom så blir han mest arg och då blir jag ju ännu mer misstänksam, eftersom det verkar så känsligt!


Samtidigt verkar de ju hålla ihop i skolan i alla fall, så han verkar inte vara utanför där. Men man tycker ju att det skulle vara roligare för honom att vara med kompisar på kvällar och helger än att sitta här hemma med oss. Mest sitter han ju på sitt rum bara. Det är ju tur han har innebandyn i alla fall, annars skulle han ju inte träffa nån.

Visst har man olika stort behov av att vara med kompisar, men ALDRIG?! Tidigare har han ju varit mycket med kompisar, sovit över osv. Senaste året eller så har det knappt varit nånting alls...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Ovido - Quiz & Flashcards