Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Varning för djupt vatten!!

Av H Sr - 15 oktober 2007 11:03

En 52-årig kvinna i Australien blev nyligen attackerad av en vithaj när hon var ute och paddlade kajak. Lyckligtvis klarade hon sig! Men jag förstår inte dessa människor som ger sig ut på hav och sjöar...

Själv undviker jag i möjligaste mån att ens åka båt! Jag har alltid varit rädd för att bada där jag inte kan se botten och vad skulle hända om jag trillade i eller båten sjönk?! Jo, jag skulle hamna mitt ute i vattnet där det är många, många meter ner till botten... usch, jag ryser bara jag tänker på det!!


Jag kan bada i sjön och havet, men jag gör det inte så gärna och går aldrig mer än ett par meter ut. Dessutom har jag har fullständig koll på vad som sker runtomkring mig! Ser jag en fisk flyger jag upp ur vattnet igen. Dessutom kan jag få panik bara av att komma åt lite sjögräs!

Kanske skrattretande för de allra flesta, men det är inte kul kan jag säga... Inte blev det bättre efter Estonia heller måste jag säga. Har åkt båt två ggr sen dess. Den ena gången var vi till Åland på en dagskryssning och jag kan ju säga att jag var nervös under hela resan! Skulle aldrig i mitt liv åka på en kryssning där man sen sover över på båten. Det här var dessutom mitt i sommaren när det var fint väder, så det var ju en fördel.


Andra gången var på min möhippa, då någon kommit på den snillrika idéen att jag skulle ut och åka vattenskidor! Aldrig i livet!! Ledsen att göra alla besvikna, men jag var minst lika besviken att ingen ens snappat upp att jag är livrädd för djupt vatten! Det slutade med att jag i alla fall åkte med ut i motorbåten en sväng och det räckte kan jag säga! Fullständigt skakis i benen efter en minst sagt svängande tur på vattnet fick jag äntligen komma upp på land igen!

 
 
Linda

Linda

15 oktober 2007 12:51

Vad jobbigt att ha en sådan rädsla, för vatten.
Själv så dyker jag o trivs som fisken i vattnet.
Tycker det var starkt gjort att åka med i motorbåten. Skönt att kvinnan klarade sig, själv så är jag helt såld på vit hajar, månar om dem o drömmer om att få gå ner i en bur bland vithajar
Hoppas du får en trevlig måndag o en bra vecka.

http://bizzab.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards