Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

Spännande helg!

Av H Sr - 18 oktober 2007 21:51

M jr var väldigt nöjd med träningen idag. De hade bl.a kört Idioten. Hur man nu kan vara nöjd då... *skratt*

Kompisen hade verkat nöjd och skulle nog fortsätta träna. Dock blir det ju inget träningsläger i helgen för hans del, eftersom han började idag.

M jr hade fått ett papper från ledarna där det stod vad de skulle ha med sig, var de ska bo osv. Så imorgon kväll blir det rena vallaboden här hemma, när M ska valla både de klassiska och skateskidorna. Vad jag förstår (och jag kan inte mycket om sånt här!) så tar det längst tid första gången, för då ska man liksom lägga en grund i flera lager. Jag hoppas M har koll på det här nu!


De ska alltså åka på lördag morgon och kommer hem på söndag. Två träningspass per dag och vad jag förstår kommer de mer att inrikta sig på teknik, vilket är jättebra för M jr:s del. Tycker inte att han fått köra mycket sånt de två tidigare åren, så det kanske blir ett steg framåt för honom. Han älskar verkligen det här med längdskidor!


Lite roligt ska de ju ha också. Det står att de kan ha med sig lite godis och ena tränaren har redan skvallrat att de ska äta tacos på lördag kväll. Då vet jag i alla fall en liten kille som är helnöjd! :)

Han har ingen direkt kompis som ska med, ingen han känner och leker med utanför skidorna, men han har aldrig tvekat över att följa med. Det är nog mer jag som blir lite orolig över om kanske de andra känner varandra väl, tänk om han blir utanför osv. Men det blir säkert kul! Ledarna håller väl koll på sånt där hoppas jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Ovido - Quiz & Flashcards