Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av H Sr - 18 oktober 2007 14:36

Ja, det vore väl lämpligt?! Dollarn är nere på så lite som 6,55 kr idag! Blir sååå sugen på att beställa lite från USA... har väl inte riktigt råd med det dock, tyvärr :(


Av H Sr - 18 oktober 2007 13:54

Världens äldsta bloggare är 108 år!! Där ligger man ju i lä... Hon heter Olive Riley  och bor i Australien. Det är inte hon själv som skriver bloggen,The Life of Riley , utan hon har hjälp av sin vän Mike. Men det är hon som talar om VAD han ska skriva. Det tycker jag är lite häftigt! :)


Olive Riley, världens äldsta bloggare!


Av H Sr - 18 oktober 2007 13:40

På väg hem från jobbet åkte jag till banken. När jag parkerat och gått över vägen ropar en man från jobbet (kom just på att det finns ju TVÅ manliga på jobbet!), hejar och frågar vad jag åker runt med. Vadå?! Min bil såklart?! Men då visade det sig att jag åkt iväg från jobbet med motorvärmarsladden i uttaget... Satte ju i den imorse för det var kallt och jag trodde inte jag skulle bli där mer än ett par timmar!

Suck! Ena piggen var lite sned, men jag hoppas verkligen att den går att använda ändå. M gjorde samma sak för ett par år sen och en ny sladd är inte helt billig! Den kostade några hundralappar. Tänk att det alltid ska vara nånting...


Som sagt, jag var till banken i alla fall och fick dosan upplåst, så nu kan jag betala räkningar ("jippi") och allt sånt där nödvändigt igen.

Efter det blev det en sväng till ICA innan jag hämtade H jr på dagis. Hon verkade rätt trött, men de sa att hon inte varit hängig idag i alla fall. Hade dock ätit dåligt och det har hon gjort hela veckan hon har varit sjuk. När vi kom hem skulle hon absolut inte lägga sig, men hon satte sig framför tv:n och tittade på Svampbob. Och vad gör hon nu?! Sover i soffan! *skratt*


M jr kommer nog strax hem från skolan. Han var jättepigg imorse, få se hur han är när han kommer hem. Har ju skidträning ikväll, om han nu inte är alltför trött.

Ska ringa till H tänkte jag och höra hur läget är. De skulle ha halvdag i skolan idag, för lärarna skulle iväg på nåt på e.m Eleverna lämnade säkert inte in nån protest över det! ;)

Av H Sr - 18 oktober 2007 13:30

Imorse var jag trött! Jag ställde fram klockan flera ggr, jag ville bara inte gå upp! Det har varit fullt upp i flera dagar och jag känner att jag skulle behöva vara ledig. Jag SKA ju egentligen vara ledig fredag-söndag, men eftersom datakillarna inte kunde komma i tid, så hade jag ingen dator idag. Den kommer inte förrän imorgon nån gång. Några trasiga filer hade ställt till det så att IT-killen måste installera om hela datorn... Frågan är bara hur det gått till, för det är bara vi i projektet som brukar använda den datorn (vad vi vet...) och sist vi använde den var det inget fel!


Fick lite annat viktigt gjort i alla fall, men nu så MÅSTE jag ju jobba i helgen... Och det är inget litet jobb. En hel veckas matsedel (lunch och middag) ska göras om för att passa en undernärd person. Alltså måste jag räkna ut kalorier till höger och vänster, plus att jag sen ska räkna ut hur mycket mer en sån matportion kostar, i snitt, jämfört med "normal" mat. Tja, det kan ju ta sin lilla tid....


På lördag morgon ska M jr åka till Torsby, samling kl halv 7 på morgonen, så då kan jag åka direkt till jobbet och jobba ett par timmar. Sen ska M till skidklubben och hjälpa till, så då måste jag vara hemma med H jr. På e.m ska vi till svärföräldarna, för svärmor fyller år nästa vecka.

Får väl jobba desto mer på söndag, men på e.m har H innebandymatch som jag tänkte titta på. Fullt upp fast man tänkt vara ledig! När ska man få tid och energi till annat? Som att göra klart i förråden t.ex Det har legat helt nere sen jag kom hem från USA, har inte funnits tid alls till det. Jag vill verkligen ha det klart innan jul, för nu ser det inte kul ut här hemma. Nej, jag säger som min vän Å, jag har lust att dra täcket över huvudet och ligga där några dagar...

Ovido - Quiz & Flashcards