Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av H Sr - 19 oktober 2007 11:08

Jaha, så har jag betalat in medlemsavgiften för M jr till skidklubben. Det var tvunget att vara gjort innan skidlägret, har ju med försäkringar och sånt att göra. Inget fel i det. Men oj, vad de höjt avgiften i år! Vi betalade 200 kr för honom förra året, i år är det 600 kr!

Avgiften för en hel familj är dubbelt så dyr (1000 kr) i år! Hade tänkt betala för hela familjen i år... Nu gick det inte heller, för jag betalade via internet och där får man ju inte plats att uppge allas namn och personnummer. Banken är ju stängd idag och förresten orkar jag inte ta mig ut till nån annan bank... Får höra om man ev. kan betala mellanskillnaden senare, annars får det vara.

Ingen billig sport...

Av H Sr - 19 oktober 2007 10:53

Började jag läsa om den där boken igår kväll då? Svar nej! Efter att ha pratat med Å i telefon så hade jag lite annat att pyssla med och sen orkade jag bara inte! Inte så jobbigt att läsa en bok i och för sig, men jag orkade inte vara så pass närvarande och fokuserad som man ändå måste vara om man vill hänga med i det man läser... och annars är det ju lite meningslöst! ;)

Få se om det kan bli ett nytt försök ikväll...

Av H Sr - 19 oktober 2007 10:47

Sitter precis och betalar räkningar. Blir lite irriterad över den ena , tv-licensen. 499 kr i kvartalet! För vadå?? Får ju ändå betala 164 kr i månaden för Boxern, för annars kan vi ju inte ens SE på tv:n!! Hutlöst!

Det är ta mig 17 avgifter för allting numera!! Undrar hur mycket pengar man spenderar på ett år i bara avgifter.... Tv-licens, bankkortsavgifter, avgift för Boxer-kortet, avgift för internetbanken, sophämtning, telefonabonnemang osv.

Det är inte konstigt man aldrig har några pengar!!

Av H Sr - 19 oktober 2007 10:34

Ringde och pratade med H igår. Allt var bra. På skolans hemsida kan man se vilka läxor, prov m.m de har. Såg att de skulle vara klara med en bok till nästa vecka och frågade lite om den. Han hade redan läst ut den och svarat på de frågor som hörde till.


Jag: Vad handlade den om då?

H: Inget särskilt.

Jag: Men vad handlade den om?

H: Det hände lite olika grejer.

Jag: Vadå för grejer?

H: Lite grejer. Den var inge bra.

Jag: Jamen, vad handlade den om då? Barn? Djur?

H: Ja, typ.

Jag: Jaha. Men vilket av dem? Eller handlade den om både barn och djur?

H: Det var några barn som hittade en ring och sådär. Men den var inge bra.

Jag: Var det en äventyrsbok?

H: Nää, den var inge bra.

Jag: Men å vilken spännande bok, den blir jag verkligen sugen på att läsa...


Ibland får man verkligen dra ur honom svaren!!

Av H Sr - 19 oktober 2007 09:42

Fredag morgon och ledig dag. Fick sova nästan ända till 8 imorse, men känner mig jättetrött i alla fall. Börjar känna mig lite sliten. Det är mycket jobb med projektet och timmarna jag ska göra räcker inte till...


M ringde hem från jobbet och undrade om jag ville ha bilen idag. Han och M jr brukar annars cykla, men idag blev de så sena så de fick ta bilen. Jag brukar försöka handla och sånt på f.m de dagar jag är ledig, så vi har mer tid tillsammans när alla kommer hem. Men idag orkar jag inte!! Har ingen lust att gå utanför dörren ens...


Måste dock köpa en present till svärmor idag, ska ju fira henne imorgon. Har ingen aning om vad vi ska köpa. Men det tar vi i e.m när M kommit hem. Sen måste vi handla lite godis till M jr, som han ska ha med sig till Torsby. Det var tydligen långt till nån affär där.


Måste väl handla nåt till kvällsmaten också. Har tagit fram en fläskfilé ur frysen, måste bara hitta på något att ha till. Helst nåt som inte kräver så mycket jobb...

Det börjar bli lite halvtomt i frysen och skåpen nu, så det börjar bli dags för en rejäl shoppingrunda i mataffären. Få se om vi åker till Willys imorgon efter svärmors kalas.


Imorgon kväll blir det ju bara M, jag och H jr hemma, så då kanske vi får en liten stund för oss själva när H jr somnat. Det händer inte ofta kan jag säga! Skönt att kunna prata ostört, utan några grytlocksöron som snappar upp en massa ;) Men det blir väl som vanligt, vi somnar i soffan... *skratt*


Nu ska jag ta och betala ett par räkningar, sen måste jag väl kanske dra ett tag med dammsugaren... har ingen energi alls! Men jag får alltid så dåligt samvete om jag lämnar sånt tills M kommer hem. Fråga mig inte varför, för han är duktig på att fixa här hemma och så, men det känns som att sånt ska vara klart när alla kommer hem.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards