Alla inlägg den 29 oktober 2007

Av H Sr - 29 oktober 2007 11:25

Tja, tänk att man tycker det ska bli så skönt att vara ledig tillsammans med barnen på lovet och varje gång blir det likadant! Nu har H och M jr suttit och bråkat/tjafsat hela f.m Det är bara sååå jobbigt att lyssna på!!! Nu har jag sagt att om de fortsätter så stänger jag av allt vad spel heter för resten av den här dagen. Det verkar vara det enda språk de fattar...


Jag blir så himla ledsen! Tycker att vi ständigt har diskussioner om det här och ändå blir det aldrig bättre! Vad ska man göra?!!

Jag tycker att H som är så pass stor borde ha annat för sig än att sitta och bråka med lillebror. Men nej, han kan bara inte låta honom vara. Han sitter och hackar på honom hela tiden, riktiga tjuvnyp. Jag blir galen!! Känner mig som världens sämsta mamma som inte kan få det att funka bättre...


Det känns hemskt att säga, men ibland känns det faktiskt skönt när H åker till sin pappa, för då slipper man i alla fall lyssna på allt detta tjafs! Sen får jag ännu mer dåligt samvete för att jag ens tänker så... Men det går en verkligen på nerverna, för de håller på från morgon till kväll.

Känner att jag snart inte orkar mer!


Av H Sr - 29 oktober 2007 11:20

En tripp till affären blev det för diverse inköp, men ingen pumpa hade de där - inte en enda! Det verkar vara ont om dem i år! Inte har affärerna annonserat om extrapris på dem heller, som de brukar göra varje år. Jaja, ska ju över till mamma i e.m., får kika in i några affärer där få se om de har nån. Det börjar ju bli hög tid att karva och tända den där pumpan nu!

Har inte ens fått upp Halloween-dekorationerna heller, men det kanske kan bli ikväll?!

Av H Sr - 29 oktober 2007 09:34

Idag är första riktiga dagen på höstlovet. Barnen verkar väldigt nöjda med det! :)

Fick sova ända till 07:30 och med tanke på att man ställt tillbaka klockan så var det inte illa! H jr och M jr var såklart redan uppe.

Frukost har vi ätit, även H som kom upp för en liten stund sen, sen har jag bäddat sängar, plockat ur och i diskmaskinen, diskat alla glas sen i lördags, betalat räkningarna och plockat lite rent allmänt. Ska dra ett tag med dammsugaren sen också. Det är inte klokt vad det blir smuligt och lortigt när man har lite folk hemma! ;)


Ska till graven med mamma och syskonen idag och plantera ljung m.m Åker nog till mamma redan på e.m., för hon ville att vi skulle handla blommorna innan syster yster kommer hem från jobbet.

H ska till sin pappa idag, så han följer nog inte med dit. Få se om jag får med mig M jr eller om han vill stanna hemma. Han har ont i ena foten idag. Måste ha stukat sig eller nåt under träningsdagen igår, tror själv att det blev när de skulle hoppa på/över en stock. Är lite svälld över ena fotknölen. Få se vad det blir.


Annars är det ju en väldigt grå och trist dag idag! Det har regnat på morgonen och det ser ut som att det skulle kunna bli fler skurar under dagen.

Måste ta mig till affären på f.m och handla lite. Det har beställts pannkakor här hemma, så lite ägg måste vi ju ha i alla fall...

Av H Sr - 29 oktober 2007 09:31

Det blev ingen Beck-film igår kväll. Upptäckte att det var en film med Julia Roberts på 5:an som jag inte sett, Mona Lisas leende. Så vi kikade på den i alla fall. Eller vi och vi, M somnade efter ett tag... Snarkade så jag var tvungen att knuffa till honom ett par ggr! *skratt*

Filmen var i alla fall bra, tycker Julia Roberts är en mycket duktig skådespelerska, väldigt bra att spela känslor.



Ovido - Quiz & Flashcards