Alla inlägg den 14 november 2007

Av H Sr - 14 november 2007 15:02

Så har M jr anlänt hem från skolan. Han var väldigt sen idag, nästan så jag började fundera vart han hade tagit vägen. Det visade sig att han stannat och lekt på skolgården med en kompis... snö är kul! :)

Nu har både han och H jr ätit mellanmål. Funderar på att ta mig en macka själv. Har några skivor kvar av "Gott och gräddat", det är ett gott bröd.

Av H Sr - 14 november 2007 14:20

Nu när snart julruschen sätter in och ni far omkring som små idioter i affärerna, så kan ni göra ett snabbt stopp på Lagerhaus för att fylla på med lite energi! ;)


Jul
Av H Sr - 14 november 2007 13:54

Än en gång har Anna en sån kul grej på sin sida som jag bara MÅSTE stjäla av henne! ;)



Kvinnors svenska i vardagen
1. Ja = Nej
2. Nej = Ja
3. Kanske = Nej
4. Vi behöver = Jag vill ha
5. Jag är ledsen, men... = Du kommer att få ångra det här
6. Vi behöver prata.... = Nu har du ställt till det...
7. OK, gör som du vill = Passa dig jävligt noga
8. Jag är inte alls arg = Klart jag är arg, din idiot.
9. Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex?


Mäns svenska i vardagen
1. Jag är hungrig = Jag är hungrig
2. Jag är sömnig = Jag är sömnig
3. Snygg klänning = Snygg urringning
4. Jag älskar dig = Jag vill pöka nu
5. Jag har tråkigt = Vill du pöka med mig?
6. Ska vi dansa? = Vill du pöka med mig?
7. Kan jag ringa dig nån gång? = Vill du pöka med mig?
8. Ska vi gå på bio? = Vill du pöka med mig?
9. Får jag bjuda dig på middag? = Vill du pöka med mig?
10. Dom skorna passar inte till dräkten = Jag är bög


De fem hemligheterna för att få ett förhållande att fungera:
1. Det är viktigt att hitta en man som hjälper till i hushållet, som lagar mat, städar och som har ett bra jobb.
2. Det är viktigt att hitta en man som kan få dig att skratta.
3. Det är viktigt att hitta en man du kan lita på, och som inte ljuger.
4. Det är viktigt att hitta en man som är bra i sängen och som älskar att ha sex med dig.
5. Det är viktigt att dessa fyra män inte känner varandra.      


Hur man imponerar på en kvinna
Ge henne vin, överraska henne, ring henne, ge henne komplimanger, krama henne, ta ut henne på restaurang, håll om henne, gå ut och handla med henne, le åt henne, skratta med henne, gråt med henne, ge henne smycken, kela med henne, köp blommor åt henne, håll hennes hand, skriv kärleksbrev till henne, lyssna på henne, åk till månen och tillbaka för henne.



Hur man imponerar på en man
Kom naken, ta med dig kall öl.

Av H Sr - 14 november 2007 13:29

 


Det blir det verkligen av glögg! Nu dröjer det inte så länge innan man får göra glöggpremiär för i år :)

Själv föredrar jag en vanlig hederlig lättglögg och helst ska det vara Blossas, den tycker jag är god!

På Systembolaget kan man också köpa Blossas glögg, fast då i lite starkare variant. Dessutom kan man köpa årgångsglögg, 5 flaskor ā 200 ml för 154 kr.



Vi brukar bara dricka glöggen som den är. Givetvis värmer vi den först! ;) Men vi brukar inte ha russin och mandlar som många har, även om det är ok det med.

Vad har du för favoritglögg och hur dricker du den, rent eller med tillbehör?

Jul
Av H Sr - 14 november 2007 13:08

Julreklamen fortsätter att droppa in. Idag kom det ett reklamblad från Posten. Där kan man se att sista dagen att posta julkort för i år, med julfrimärke, är den 16 december. Det gäller ju inrikes såklart. Utrikes är ju lite olika datum, beroende på destination.


Själv skickar jag en del kort till USA och då är det 10 december som gäller. Dessutom hade jag tänkt att skicka lite julklappar och de ska vara postade redan 30 november! Det blir nog en kombination av skickade julklappar (vilket brukar vara väldigt dyrt!) och näthandel. Det går ju alldeles utmärkt att beställa julklappar över nätet och få de skickade direkt till mottagaren.


För flera år sen gjorde jag julkorten själv och i år hade jag planerat att göra detsamma, men nu känner jag att orken och tiden inte räcker till - inte lusten heller om jag ska vara riktigt ärlig! Så det får bli färdigköpta i år igen... Tycker annars det är himla fint och roligt med egenhändigt gjorda kort, det blir ju lite mer personligt. Men som sagt, det får inte bli ett måste! Hur gör ni, fixar ni de själva eller köper ni? Eller skickar ni inga alls?

Jul
Av H Sr - 14 november 2007 12:59

Så har vi lyckats fördriva några timmar, H jr och jag. Jag har duschat, dammsugit, lagat mat och plockat undan disken. Nu orkar jag inte mer, så då får det bli en slapp stund i soffan! Halsen är fortfarande öm, men det händer inte mer. Kunde väl bryta ut om det ska! 

H jr har hjälpt mig lite med matlagningen, annars har hon mest plockat med sina grejer. Börjar nog bli trött nu. Sitter och kurar med mig i soffan.


Ställde mig och gjorde mos och fiskpinnar till lunch. Sen när jag skulle ta fram mjölk m.m ur kylen fick jag se att vi hade ju rester kvar från igår (gratängen)... Minnet är bra men väldigt kort! Men det klarar sig säkert till imorgon också. Ja, har man inte jobb så skaffar man sig ;)

Av H Sr - 14 november 2007 10:34


Idag får vi skänka en tanke till denna oförglömliga dam som skulle firat sin 100-årsdag!

Det är imponerande vad hon har gjort för barnen! Vem minns inte alla hennes böcker man läste som barn, tv-serier och filmer man sett? Där kan man snacka om kvalitet! Det är annat än mycket av det tecknade dravel de visar idag...

Hennes böcker står sig ju i generation efter generation och kommer säkert att fortsätta vara en favorit för många generationer framöver. Det är imponerande!


Många har ju uttryckt sin önskan om att Astrid Lindgren borde få Nobelpriset i litteratur och jag kan inte annat än hålla med! Fast jag tror inte det kommer att hända, det ska bara vara "tjusiga" författare (som ingen knappt hört talas om!)...


Det är svårt att välja ut en favorit bland alla hennes figurer, jag tycker om dem allihop på nåt vis. Men det finns några som jag gillar mer än andra och det är Emil, Pippi, Madicken och så Vi på Saltkråkan. Vilken är din favorit?



Av H Sr - 14 november 2007 10:30


Snöar gör det fortfarande! Kunde inte motstå att ta några bilder idag igen. Bl.a den här på prydnadskålen som jag planterade för några veckor sen.

Den står ju halvt om halvt under tak, så den klarar sig ganska bra från snön ändå.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards