Alla inlägg den 14 november 2007

Av H Sr - 14 november 2007 20:09

Eftersom det är kallgrader ikväll och vi ska åka iväg och storhandla mat i helgen, bestämde vi oss för att frosta av frysen. Det var verkligen välbehövligt eller vad säger ni?! *skratt*



Det är ju i alla fall väldigt behändigt att bara bära ut lådorna på altanen, sen när det är klart är det bara att bära in lådorna igen. Till skillnad mot en frysbox menar jag.

Vi har ett frysskåp till ute i tvättstugan, ett gammalt som vi fått av min syster. Det har vi bara på ibland, typ när vi har storhandlat och ska frysa in mycket eller till jul när man har mycket bröd och annat i frysen. Det blir ju lite mat när man är 5 stycken...

Av H Sr - 14 november 2007 19:06

Nehej, några chokladbollar till Grey's blir det inte... vi tog en fikastund efter maten och de försvann allihop!! :)

Det får duga med ett par mackor istället. Det är ju inte fy skam det heller! Kanske skulle ta lite te till för omväxlings skull?! Jag är en periodare vad det gäller te måste jag säga. Emellanåt kan det bli en kopp nästan varje kväll och däremellan kan det gå veckor, ja t.o.m månader, när jag inte alls dricker te.


Kaffe dricker jag varje morgon. Eller dricker och dricker, jag doppar mest mackorna i det! Men visst, lite dricker jag. Hur mycket kaffe jag dricker för övrigt varierar en hel del. Jag dricker betydligt mer på jobbet än jag gör hemma i alla fall. Många dagar blir det bara den där koppen på morgonen, medans ibland när jag jobbar kan det bli ytterligare 3 koppar eller nåt. Men då känner jag av det också! Blir sådär pirrig och stirrig i kroppen och får nästan hjärtklappning. Så lagom är bäst!


Vad föredrar du, kaffe eller te?

Av H Sr - 14 november 2007 17:55

Sömn

Sover du bra på nätterna, eller vad gör du om du inte kan somna/sova?

Jo, jag sover oftast bra på nätterna. Emellanåt kan jag vakna en del på nätterna, men oftast somnar jag om ganska fort igen. Ibland kan jag ha svårt att somna, speciellt när jag känner mig extra mörkrädd eller när jag jobbat kväll. Då brukar jag läsa.

Hur många timmar sover du per natt, vardag/helg?

Tja, vad kan det bli... ca 6-7 timmar på vardagar och 6-8 timmar på helger. Det varierar väldigt mycket.

När går du upp respektive och går och lägger dig vardag/helg?

När jag ska börja jobba 7 går jag upp ca 05:40, annars kan det bli allt mellan 7 och 8:30 oavsett om det är vardag eller helg. Här har vi levande väckarklocka! :)

Snarkar du, talar i sömnen eller kanske t.o.m går i sömnen?

Snarkar gör jag, det har jag nog alltid gjort som det verkar... Talat eller gått i sömnen har jag aldrig gjort vad jag vet, däremot har M sagt några ggr att jag skrattat i sömnen! Jag har faktiskt t.o.m vaknat nån gång av att jag skrattat! Roliga drömmar :)

Sover du ensam i sängen, om inte med vem/vilka?

Min man sover bredvid mig för det mesta. Ibland sover han på soffan, men det beror inte på att jag förpassat honom dit, utan att han somnar där och fortsätter sova även fast jag försökt väcka honom! *skratt*

Sen händer det nån enstaka gång att H jr kommer över i vår säng, men det är väldigt sällsynt.

Av H Sr - 14 november 2007 17:32

Jag blev så baksugen på e.m., men visste inte på vad. Då kom M jr med förslaget att göra chokladbollar (ska hålla mig till det ordet nu!), så såna fick det bli. Själv ville han inte hjälpa till, men det ville lillasyster!



Resultatet:



Sen kan man ju inte låta bli resterna av pärlsockret... ;)



Få se om det blir några kvar sen, då kan man ju kalasa på dem medans man njuter av Grey's Anatomy! :)

Av H Sr - 14 november 2007 17:27


Herregud, det är ju onsdag idag! Hur kunde jag glömma det?! Det är ju Heliga kvällen ikväll - t.o.m dubbelavsnitt!!

Av H Sr - 14 november 2007 16:59

M har kommit hem och han har varit så snällt och köpt med sig lite råttfällor hem! Så nu ska de odjuren fångas! ;)

Det var ett himla springandes på den där musen/mössen igår kväll, jag har aldrig hört nåt liknande. M är helt säker på att de reagerar på den elektroniska musskrämmaren. Jag vet inte... Det stod nånstans att man inte ska ha fällor medans man har skrämmaren, för att inte locka till sig dem, men vad ska man göra?!

Kanske har det kommit in nån ny mus som nu får panik av skrämmaren?! Men jag törs inte chansa, utan det får bli några fällor ett tag nu.

Av H Sr - 14 november 2007 15:16

Just nu har de AP-träff på jobbet. Det är lite synd att jag inte kunde vara med, men så är det när man har sjuka barn.

Det blir säkert diskussioner som vanligt om vår låga bemanning. Chefen verkar tycka att vi är tillräckligt med folk, men hur kan det då komma sig att alla sliter?? Flera kollegor är i riskzonen för sjukskrivningar, då måste det väl ändå vara nåt som är fel?!


Min räddning under det här året är att jag håller på med mitt projekt. Jag jobbar bara mina kvällar och helger som syrra, så jag slipper vara med i allt kaos. Jag ska inte sticka under stol med att jag haft det ganska tufft själv, men jag behöver inte vara på arbetsplatsen varenda dag.

Snart är det här året slut och då ska jag gå tillbaka till min ordinarie tjänst. Jag måste säga att jag är liiite orolig för hur det ska bli! Nu ska man ju inte ta ut nånting i förväg, men om det ser ut som det gör idag är jag orolig för hur jag själv kommer att må.


Jag har själv "gått in i väggen" för några år sen och har inte alls samma stresstolerans (och inte samma minne heller) som tidigare. När man nu ser hur alla sliter och kämpar, så får jag lite ångest. Förhoppningsvis blir det bättre när jag kommer tillbaka eftersom man inte satt in nån vikarie när jag varit borta, men en kollega som jobbar 100% finns inte längre med i vår arbetsgrupp utan håller på med andra uppgifter. Så även om jag återgår till ordinarie jobb så står ju hela gruppen med en heltid mindre!

Då tycker cheferna att vi har mindre antal patienter, men det har vi inte!

Usch ja... jag försöker att inte oroa mig i förtid, men ibland kan jag inte låta bli.


Det här med neddragningar och dåligt med vikarier är ju ingenting som är unikt för vår arbetsgrupp, det verkar vara samma bekymmer överallt i det här landet. Det är inte konstigt att fler fel begås i vården, alla är så himla stressade. Massor av arbetsuppgifter läggs på hög, för man hinner bara med det absolut akuta. Vad är det för kvalitet?!

Inte är man direkt högavlönad heller... Det är dags för löneförhöjning i år, men än har vi inte hört nåt. Inga lönesamtal eller nånting. Förresten är det ju inget att gå och vänta på, för de där kronorna lär väl varken göra från eller till...

Av H Sr - 14 november 2007 15:12


Här kan du sett rätt häftiga bilder av jorden när den går ner bakom horisonten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards