Alla inlägg den 21 november 2007

Av H Sr - 21 november 2007 15:43

Dags att börja med middagen! Idag tänkte jag prova ett recept som jag hittade i ICA:s Buffé - Tacokyckling. Nån som provat det?



Av H Sr - 21 november 2007 15:35

M jr har kommit hem från skolan och gjort klart sina läxor för veckan. Han berättade att han är nervös för teatern ikväll! Så gulligt! :)

H kommer hem just nu. Han har prov imorgon, så jag hoppas att han har tagit med sig böckerna hem så han kan plugga... Imorgon är det utvecklingssamtal, så det ska bli intressant att höra hur det går för honom!

Av H Sr - 21 november 2007 15:33

Fick precis en uppdatering från mor om sjuklingarna i släkten. Lillebror hade blivit kvar på sjukhuset ända tills igår, för proverna hade legat lite högt i måndags (tror det var CRP). Igår var det bättre, så då blev han hemskickad med antibiotika och värktabletter.

Farfar är fortfarande kvar på det större sjukhuset. Isoleringen var bruten och han var piggare, hade t.o.m gått ut till matsalen med rollator, så det är snabba svängningar - häromdagen var han ju inte alls med! Men andningen är fortfarande ett bekymmer... De hade gjort en datortomografi på hjärnan, men den visade som tur var inget konstigt.

En dag i taget som sagt...

Av H Sr - 21 november 2007 15:09

Nej, nu lägger jag ner jobbet för idag! Känner mig slut i ögon och huvud! Har suttit och sammanställt en massa BMI på de boende vi har, läst ur en bok om mat och måltider och börjat göra ändringar på det där sabla dokumentet som jag börjar bli så trött på...

Nu tänker jag ta ledigt ända till nästa vecka! Har gjort mina timmar för veckan och det känns såå skönt!! Hoppas kunna kurera magen under tiden :)

Av H Sr - 21 november 2007 15:03

En krans vill jag ha på dörren till jul. Vi har en sån där köpt som man kan ha från år till år, men jag skulle gärna vilja ha nåt nytt!

Den här vore väl nånting att hänga på dörren? *skratt*



Eller vad sägs om den här, den tycker jag är riktigt söt!



Den här har också lite rolig och annorlunda form:



Brukar ni ha krans på dörren? Binder ni den själva, köper ni en "färsk" eller har ni en som ni använder år efter år?

Själv har jag aldrig ens provat att binda en krans, men eftersom jag inte är så pyssligt lagd på det viset så är det liksom inget att ge sig på...

Jul
Av H Sr - 21 november 2007 14:38

De här roliga och annorlunda juldekorationerna kommer från Inne online!


En perfekt adventsstake för den som inte vill ha mossa och fusksvampar :)



Snyggt att hänga i julgranen, eller?!

Jul
Av H Sr - 21 november 2007 14:19

Julpynt är ju alltid roligt att titta på! Den här hittade jag på Hagarnas hantverk. Men 50 kr för en julgranskula...



Den här kommer från samma ställe:



De har också munblåsta ljuslyktor av glas. Kanske inte min stil, men de var annorlund i alla fall!



Vad sägs om denna lilla söta tomte?


Jul
Av H Sr - 21 november 2007 12:08

Nån som borde skaffa glasögon kanske?! *skratt*


Datorsal, Angeredsgymnasiet, Göteborg

Två tjejer sitter och pluggar till ett prov och den ena tjejen verkar läsa vad den andra just skrivit.
Tjej 1: "…folket blev mer organisaterat."
Tjej 2: Va? "Organisaterat"? Det står det ju inte!
Tjej 1: Neeej, det står "organiserat", men jag trodde det stod det.
Tjej 2: Varför det? Varför skulle jag skriva "organisaterat"? Det finns ju inte ens…
Tjej 1: Men du skriver ju så otydligt!
Tjej 2: Skriver jag otydligt?! Det är ju för fan datorskrivet!


Lånat från Tjuvlyssnat.se.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards