Alla inlägg den 21 november 2007

Av H Sr - 21 november 2007 08:12

Nu har jag pratat med en sköterska på Vårdcentralen, men jag fick ingen läkartid. Hon tyckte jag skulle köpa Losec på Apoteket och prova ett par dagar, om det inte blir bättre om ett par dagar skulle jag höra av mig igen... Jaha. Får väl pallra mig iväg till Apoteket så fort de öppnar då. För det här står jag inte ut med, mår så jäkla illa, känns som jag ska spy!

Av H Sr - 21 november 2007 07:41

Att SAS inte är så bra som de har varit kan jag ju själv intyga efter missödet när jag skulle flyga till USA... Fördelen är väl att vi till slut INTE kom iväg, för vem vet vad som annars kunnat hända?!


En säkerhetsexpert säger nu att SAS brister i säkerheten och att det bara är en tidsfråga innan en allvarlig olycka inträffar. Samme expert menar att de inte vill erkänna sina fel och inte vill samarbeta med myndigheter. Han tar upp några exempel:

Till exempel genomförde SAS en flygning trots att kaptenen strax före start hade sett att bränsle rann ut från ena vingen. Vid ett annat tillfälle var 244 passagerares liv i fara när ett plan slog i stjärten i landningsbanan. Vid ett tredje tillfälle konstaterade piloterna att en syrebehållare var otät, men genomförde ändå flygningen.


För att inte tala om den usla servicen... att det ska ta en hel dag att boka om biljetter osv. Det var ingen höjdardag kan jag ju säga. Så hädanefter undviker jag SAS när möjligheten finns!

Av H Sr - 21 november 2007 07:37

God morgon! Idag ser det lite trist ut ute, mulet och grått, +0.5 grader. Blir ju så himla mörkt när snön försvinner!

M och barnen har farit iväg, förutom H som har sovmorgon till kl.9 idag, men det börjar bli dags för honom att gå upp...

Frukost har intagits för en liten stund sen och vips, så sitter illamåendet där igen... Sitter och väntar på att Vårdcentralen ska öppna vid 8, så jag kan beställa en tid till tant doktorn. Hoppas verkligen att jag kan få en tid till henne, tycker hon är bra, så jag har ingen lust att gå till nån annan. 

Ska annars jobba hemma med projektet idag. Lust och ork är inte på topp, men men... det är bara att bita ihop!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards