Alla inlägg den 27 november 2007

Av H Sr - 27 november 2007 08:56

Ibland känner man att det borde finnas någon form av körkort innan folk får skaffa barn!! En del människor är helt enkelt inte lämpade att bli föräldrar - nåt annat kan man inte tycka när de sen misshandlar och torterar sitt eget barn till döds!!

En liten 2-årig flicka i USA blev slagen, kastad m.m av sin mamma och styvfar tills hon dog. Sen hade de varit kalla nog att gömma kroppen i ett skjul några månader innan de dumpade den i vattnet! Här kan du läsa mer. Om du VILL! Själv mådde jag illa när jag läste artikeln!!


Så en sinnesundersökning för blivande föräldrar kanske inte vore så dumt??! Jag vet inte, man ska ju inte dra alla över en kam osv. Men HUR ska man komma åt dessa sjuka monster som sen gör så här?! Många av dem måste ju redan innan ha problem!


Sänder i alla fall en tanke till denna stackars lilla flicka, och till alla andra små och stora barn därute som lever sin vardag i helvetet...

Av H Sr - 27 november 2007 00:05


Nej, tvärtom! Han är ju t.o.m kriminell!! Snacka om besvikelse... Tomten har sparkat tre fast anställda tomtenissar och istället tagit in säsongsanställda. Fy på dig, Tomten! Hur kan du göra så, speciellt nu när det snart är jul??!

Men rättvisa skipas och Tomten måste nu betala skadestånd till de som blev arbetslösa. Undrar om de får betalt i leksaker från tomteverkstan?! ;)



Av H Sr - 27 november 2007 00:04

Är du med på Facebook? Det är inte jag. Inte nu längre. Jag gick med för flera månader sen, innan det blev sådär stort. Visste egentligen inte vad det var, men blev tipsad på en amerikansk scrapsida om att det var ett bra ställe att lägga upp sina bilder på.


Det som från början kanske verkade vara ett kul sätt att hålla kontakten med vänner, och även kunna återuppta kontakten med gamla vänner, verkar nu hålla på att spåra ur totalt!! Det var ju inte längesen man kunde läsa om att alla bilder man laddar upp ger Facebook rättigheterna till dem. Sen kom larm om att identiteter stjäls på samma sida.


Nu kommer nästa larm - Facebook använder sig av en sorts annonsmotor, vilket innebär att allt du handlar online registreras och sen skickas informationen till de vänner du har på Facebook. Anledningen till att man gör det är att man tror att dina vänner ska bli påverkade och köpa samma saker som du. Men nu blir det ju istället så att alla dina vänner håller koll på vad du köpt, t.ex vad du handlat i julklapp.


För en månad sen eller så bestämde jag mig för att avregistrera mig från Facebook, en sida som håller så total koll på en tycker jag är obehagligt! Törs DU fortsätta vara med?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards