Alla inlägg den 4 december 2007

Av H Sr - 4 december 2007 11:30

H jr roar sig med att dekorera ett pepparkakshus. Många nonstop blir det! Både på pepparkakshuset och i munnen.... *skratt* Kunde ju inte låta bli att stoppa ett par stycken i munnen själv heller...

Trodde hon skulle få lite svårt med att spritsa kristyren, men icke! Det går alldeles galant. Bilder kommer förmodligen senare :)


Ska väl börja med lunchen snart. Fantasin tryter, så jag tror att det får bli pannkakor idag. När det bara är vi två hemma så behöver man ju bara göra en enkel sats, så då tar det ju inte så lång tid. Vad äter ni andra för gott idag?

Av H Sr - 4 december 2007 11:21

Jaha, då vet vi att de mest sexfixerade invånarna i detta avlånga land bor i Västerås! Det är nämligen de som söker mest efter sex på Google enligt Aftonbladet! Intressant... Det mest eftersökta ordet i Västerås är annars skilsmässa! Kan det finnas något samband där?!

Uppåt norr är man mer intresserad av film. Tilläggas bör väl att det inte framgår vilken typ av film man söker efter... ;)



Av H Sr - 4 december 2007 10:26

 


Snacka om att tomtens släde går fort!! Imponerande! Den går i hela 5800 km/h. Där kan man snacka om hästkrafter! Eller rättare sagt renkrafter... ;)

Men det är väl tur att de är så snabba, annars skulle han nämligen inte hinna runt till alla barnen!

Han själv måste också vara otroligt snabb, han har bara 34 mikrosekunder på sig att klättra ner i skorstenen, lämna julklappar osv. på varje ställe. Inte konstigt att de i USA aldrig hinner se tomten!! Man får väl hoppas bara att han inte blir så stressad att han går in i väggen, för vem skulle då ta över?! Kanske skulle man lägga fram några Losec till honom när han hastar förbi, så han inte får ont i magen av all stress? *skratt*


Så börjar man ju fundera över tomten som brukar komma hem till oss på  julaftons eftermiddag... han brukar ju stanna i flera minuter! Hur har han tid med det?! Innebär det att han tar oss sist, så han inte måste hasta iväg till nån annan?! Eller... eller, skickar han nån annan till oss?!! Hemska tanke... man kanske får ta och provdra tomten i skägget i år och kolla att det verkligen är den riktiga tomten!!

Jul
Av H Sr - 4 december 2007 10:02

För nån vecka sen skrev jag ett inlägg om en tavla med "kludd" som sålts för flera miljoner. Nu läser jag på Aftonbladet om en liten 2-årig kille som med hjälp av målarfärg och ketchup skapar konst hemma. Han har t.o.m sålt tavlor, sen hans mamma lagt ut dem på ett nätgalleri. Det ingen vet är att han bara är 2 år!! Det säger väl en hel del... Kanske man skulle försöka kränga några av H jr:s egenhändigt skapade konstverk?! Hm... en ny affärsidé kanske??


Tycker det bevisar att bara kännarna tror att det är en riktigt konstnär som åstadkommit detta kludd så blir det helt plötsligt så tjusigt, och pengar hostas upp. Löjligt!

Av H Sr - 4 december 2007 09:46

Efter att vi var färdiga hos doktorn igår uträttade M jr och jag några ärenden. Först var jag in på ICA och handlade lite, bl.a köpte jag det här dinkelbrödet som bara är sååå gott!



Det är inget som finns i affärerna här hemma, så man får passa på när tillfälle bjuds! Så det har jag avnjutit ett par skivor av till frukost idag :)


Sen blev det ett besök på IKEA. Vi är ute efter en hög matstol till H jr och sist sa de att den skulle komma in vecka 47. Tja, inte vet jag hur många de fått (om de fått några), men de var helt slut! Den fanns inte ens kvar ute i butiken! Frågade en kille på lagret och tydligen är den slut på centrallagret med och beräknas komma in v.4 Han hade sålt en samma dag sa han, jag ger mig sjutton på att det var skyltexemplaret!! Sist vi var där frågade jag om jag inte kunde få köpa det, men icke sa nicke... Men vart hade det tagit vägen nu då?!

Det fanns en annan modell, som dock inte är lika fin (den andra passade perfekt till våra köksmöbler), men den var också slut! Beräknas komma in v.52 herregud, innan vi får tag i en sån stol så sitter ju hon bra på en vanlig köksstol!! Hon sitter på en sån nu, för hon vägrar sitta i barnstolen längre, men ofta får hon ju sitta på knä när hon ska äta. Visst, det går, men det är ju inte det bästa.

Så fortsättning följer.... Men lite handlat blev det ju på IKEA förstås! ;) Köpte ett litet förkläde till H jr, värmeljus m.m Vi klämde också in en fika, vilket M jr blev väldigt nöjd med :) Det var väldigt mycket folk för att vara mitt på dan!


Vi hann med en visit på Toys'r'us också, till M jr:s lycka! Han köpte några småbilar till sig själv och jag passade på att köpa ett par julklappar. Visst, egentligen är jag ju färdig, men några småsaker till blir det nog... Dessutom funderar vi på antingen MP3 eller ny mobil till H, men vi har inte bestämt oss än. Han fyller ju år i januari också...


Sen styrde vi kosan hemåt och hämtade H jr på dagis. Var helt slut i huvudet (mer än vanligt!) när vi kom hem, tyckte det är så jobbigt att köra när det är mörkt och regnar! Har lite svårt att köra i mörkret, ser så himla dåligt. Men hem kom vi till slut i alla fall. Kvällen avslutades med middag, skjuts av H till träning, dekorering av pepparkakshus, uppsättning av stjärnor i rumsfönstret och sen lite tv-tittande.

Av H Sr - 4 december 2007 09:45


Kunde inte låta bli att ta kort (dock med dålig kvalitet, jag vet!) på det här akvariumet som de hade i väntrummet på öronmottagningen, tycket det var så fint!

Av H Sr - 4 december 2007 09:26

Det gick bra hos tant örondoktorn igår! Sist vi var där sa hon att vi skulle göra ett hörseltest igen, men nu tyckte hon att det var för tidigt, eftersom M jr fick göra ett i augusti. Så besöket tog högst 5 minuter! Och det får man åka 16 mil för.... det är ju tur att man får tillbaka lite av kostnaden i alla fall!


Det såg fint ut i örat sa hon, men hålet finns ju fortfarande kvar där. Så småningom kommer han att bli tvungen att genomgå en operation för att fixa det, men hon vill skjuta på det så länge som möjligt. Under tiden vill hon hålla koll på örat, så att det inte lagras på inifrån, samt att inte hörseln försämras (det kan tyda på att det finns nåt annat fel inne i örat, som inte hon kan se). Så nu ska vi tillbaka i april/maj nångång och då kommer det att bli hörseltest igen. Hon ville kolla upp honom innan sommaren, med alla bad osv.

M jr var glad att det inte skulle bli nån operation nu i alla fall, så han inte får skidsäsongen förstörd! :)

Av H Sr - 4 december 2007 09:15

Vaknade upp vid 07:20 med en lätt huvudvärk. Det är bara att hoppas att den inte blir värre...

Märkte att H inte kommit upp än, så det blev till att väcka honom, sen la jag mig en stund till och vilade. H jr tittade på Dora och kom sen in och la sig i sängen med mig.

Nu har vi ätit frukost, bäddat osv. Vi är lediga idag och det är så skönt! H jr sitter på M jr:s rum och lyssnar på en skiva med sagor och sånger av Astrid Lindgren, så då passar jag på att slappa här på mitt vis :)


Ikväll är det julfest på jobbet, så det ska jag gå på. Det krockar lite med M jr:s skidträning, men det löser sig väl på nåt vis. Hoppas bara att huvudvärken försvinner! Kan tänka mig att det kommer efter från igår kväll. Jag hade en lång diskussion om skolan med H och sen var jag helt slut, matt och tung i armarna, kollade blodtrycket och hade då 150/100! Tog en halv tablett av blodtrycksmedicinen (kanske dumt, jag vet) och så småningom sjönk det ju igen. Kan vara därför jag har ont i huvudet idag.


För övrigt har jag tänkt mig att ägna dagen åt dammsugning, matlagning m.m Få se om H jr vill dekorera ett pepparkakshus kanske, M jr gjorde sitt igår. H var inte alls intresserad i år, vilket var första gången! ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards