Alla inlägg den 5 december 2007

Av H Sr - 5 december 2007 09:54

Nu börjar jag faktiskt känna mig lite stressad inför julen och allt som händer innan! Det är så mycket man ska och vill göra. Den här veckan är verkligen fullspäckad!

Idag jobbar jag ända till 21:45, imorgon jobbar jag till 12 och har sen ärenden i grannkommunen att fixa på e.m På kvällen ska jag till en kollega, då vi ska fira två andra kollegor som fyllt/fyller jämnt. Sen kanske M och svärmor ska åka och hälsa på svärfar på lasarettet.


På fredag morgon åker vi till Göteborg och kommer inte hem förrän på söndag kväll! Ska naturligtvis bli jättekul och jätteskönt, men det är så mycket jag vill ha gjort innan!

Vill ha upp resten av julsakerna innan, så det inte blir för nära inpå jul och så H får vara med att pynta. Han åker till sin pappa på måndag.

Sen ska M jr ha Nobeldag i skolan på måndag, så jag vill fixa finkläderna innan vi åker, så man slipper ställa sig med sånt på söndag kväll.

Pepparkakshusen ska sättas ihop och sen har man ju allt annat med tvätt, matlagning osv.


Har några julklappar kvar att handla, till mina systerdöttrar. Dessutom vill jag beställa lite julklappar till familjen i USA. K fyller dessutom år 15/12, så en present till henne måste jag också beställa.

Julkort ska inhandlas och skrivas... julmaten ska handlas, men det får bli närmare jul. Huset ska städas, men det får också vänta lite. Jobbar hela nästa helg också...


Nästa vecka är det två luciafiranden att gå på. Den 12:e är det firande på dagis och sen på luciamorgonen är M jr med i luciatåget i kyrkan.

Har dessutom lovat mamma att ladda ner musik till hennes MP3 och så ska jag bränna ner storasysters kort från Globen på en skiva...

Julstjärnor och hyacint måste inhandlas. Julgodis tillagas, men det får bli dagarna före jul. Är i alla fall ledig dagarna innan julafton.

Har massor av julklappar att slå in också...


Det känns lite mycket just nu, men det löser sig nog! Nu ska jag i alla fall fortsätta jobba! ;)

Hur ligger ni till med julförberedelserna? Nån mer som börjar känna sig stressad?


Jul
Av H Sr - 5 december 2007 09:49


Man undrar ju vem som lärt pojken nåt sånt??! ;)

Av H Sr - 5 december 2007 09:42

Igår var det ju H jr:s tur att dekorera sitt pepparkakshus. Hon började tjata redan tidigt på morgonen, men då var inte mamma riktigt upplagd för det! ;)

Men så småningom fick hon sätta igång, och som hon höll på! Länge och väl... men kul hade hon :)


Hon hade riktigt bra snits på den där spritsen!


Nonstopen skulle helst sitta i högar... ;)


Tja, det är ju också en teknik... ;)


"Mamma, får jag äta den?" Haha, en hel del åkte in i munnen!


Nu börjar hon nästan se lite uttråkad ut... *skratt*


Så är då pepparkakshusen färdigdekorerade. Återstår bara för M och mig att sätta ihop dem... få se när vi får tid till det, man är ju aldrig hemma!!

Jul
Av H Sr - 5 december 2007 08:41

Visst har väl Tomten det bättre här hos oss, där han slipper klättra genom skorstenen?! ;)






Jul
Av H Sr - 5 december 2007 08:16

En 2 veckor gammal pojke blev utsatt för misshandel som resulterad i NIO benbrott!! Det här hände förra hösten, men igår var det rättegång. Pappan misstänks ha gjort detta hemska mot sitt eget barn! Lyckligtvis blev barnet omhändertaget, så man hoppas att han har det mycket bättre nu!


Det värsta är att föräldrarna nu väntar ett nytt barn!! Jag kan ju för mitt liv inte förstå hur mamman kan vara så blind att hon väljer att stanna hos den här mannen och dessutom skaffa ytterligare ett barn med honom! För barnets bästa hoppas man ju att mamman inser vad som faktiskt hänt och tar med sig barnen därifrån (hon hade även två sen tidigare)!


Även mamman var tidigare misstänkt, men blev friad. Tycker ändå att hon inte är helt oskyldig, eftersom hon stannat kvar och därmed även utsatt sina andra barn för en stor risk! Och dessutom väljer att skaffa ett barn till?! Tyvärr är det ju ofta så att den som slagit en gång, slår ofta igen...

Av H Sr - 5 december 2007 08:13

Skönhetsoperationer förekommer tydligen även i snögubbarnas värld... måste ju vara trist när våren kommer dock... *skratt*


Av H Sr - 5 december 2007 07:59

Gårdagskvällen var väldigt trevlig! Det var förvaltningen som ordnat julbord med underhållning i en föreningslokal. Först bjöds det på glögg och pepparkaka när vi kom, sen var det dags för julbord. Som vanligt äter man alldeles för mycket! Dessutom var det kaffe, pepparkakor, godis m.m efter maten.

Mycket underhållning i sångens tecken var det. Först var det ett par unga tjejer som rappade, jätteduktiga! Sen var det även ett tjejband som spelade, en Elvis-låt och två låtar av Sahara Hotnights - kanonduktiga!! Under kvällen var det två chefer som underhöll av och till med både sång och tal. De var dessutom utklädda till änglar... lite ironiskt kanske?! ;)

Mätt och belåten blev man i alla fall!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards