Alla inlägg den 1 mars 2008

Av H Sr - 1 mars 2008 09:53

Nej, nu ska jag ta och hoppa i lite kläder (nåja, jag har allt myskläder på mig här hemma, jag sitter inte helt näck!) och bege mig till ICA för att hämta paketet och handla lite till lunchen. Här handlade vi igår kväll och nu behöver jag ändå ha några fler grejer... typiskt!

H jr följer med såklart, få se om M jr också vill hänga på. Idag är första dagen på hela lovet som han kan gå ut bland folk!! Inte klokt...

Av H Sr - 1 mars 2008 09:49

Nu är jag väl lite partisk kanske, men jag tycker den här låten är så himla bra! :)

Av H Sr - 1 mars 2008 09:37

Uppdatering: Körde med 225 grader på ugnen, i 25 minuter. Hade nog inte skadat med någon minut kortare.


Hittade ett recept på en pastagratäng som jag tänkte prova till lunchen idag. Det låter iallafall gott!

Upptäckte dock att det saknas grader på ugnen, men man får väl prova sig fram... annars följer jag nya recept ganska noga.


Pastagratäng med grillad kyckling


400 g tagliatelle

1 grillad kyckling

1 röd paprika


Sås:

2 dl crème fraiche

2 dl matlagningsgrädde

1 dl riven ost

basilika

salt, peppar


Gör så här:

Koka pastan. Rensa kycklingen och skär köttet i strimlor. Skär paprikan i små bitar. Blanda crème fraiche, matlagningsgrädde, ost, basilika, salt och peppar i en skål.

Varva pastan med kyckling, paprika och sås i en ugnsform. Grädda i ugnen ca 25 min. Servera med en grönsallad.




Av H Sr - 1 mars 2008 09:18


Tittade på ett avsnitt av OTH när jag lagt mig igår, men jag somnade hela tiden, så jag har inte riktigt koll på allt som hände... Har sett några avsnitt av andra säsongen nu. En del känner jag igen, andra inte. Jag har inte följt serien slaviskt när den gått på tv, men det här är ju mycket bättre!

Av H Sr - 1 mars 2008 09:05

Sitter här och funderar över vad man ska kunna hitta på för mat till lunch idag... kommer inte på nånting! Vi tänkte äta tacos ikväll, så köttfärs går ju bort. Det är helt tomt! Nån som har nåt förslag??

Av H Sr - 1 mars 2008 08:56

Ja herregud, jag tycker det var julafton alldeles nyss och här sitter man nu, den första mars! Inte klokt... 


"Mars är årets tredje månad i den gregorianska kalendern och har 31 dagar. Namnet kommer av lat. Ma'rtius, helgad åt guden Mars i romersk mytologi.

Före år 153 f.Kr var den årets första månad i den romerska kalendern då den som många andra forntida kalendrar räknade vårdagjämningen den 21/22 mars som nyåret.

Mars kallades förr i Sverige för vårmånad.

Mars börjar "vanliga år" på samma veckodag som februari och november. Om det är skottår börjar bara mars på samma veckodag som november."


Några händelser som inträffat just detta datum genom åren:

1867 - Nebraska blir den 37:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen. Den var jag ju tvungen att ta med! :)

1872 - Yellowstone nationalpark i Klippiga bergen i USA blir världens första nationalpark. 

1953 - Mora-Nisse vinner Vasaloppet för nionde och sista gången.

1989 - Island legaliserar tillverkning och försäljning av öl.

1810 - Frédéric Chopin föds, polsk-fransk kompositör och pianist.

1958 - Nik Kershaw, brittisk sångare. Minns ni honom?


Ur Wikipedia

Av H Sr - 1 mars 2008 08:51

Lördag morgon och snöblandat regn vräker ner. Det har snöat under natten igen, men det lär inte bli långvarigt i det här vädret.


M jobbar 7-15 idag, så vi andra får roa oss själva. M jr har stängt in sig på sitt rum och pysslar, H jr tittar på barnprogram och H sover. Frukost har vi (inte H då) redan klarat av. Har bäddat sängarna och tänkte att jag sätter mig här en stund medans det är lite lugnt :)


Ska ta mig till ICA idag och hämta ut paketet från Adlibris tänkte jag, annars har jag inget särskilt planerat. Ikväll blir det säkert Melodifestivalen, eftersom M jr så gärna ser det. Få se vad vi kan hitta på för övrigt. H pratade om att spela nåt tärningsspel, så det kanske det kan bli. Det trista är att det oftast slutar med tjafs och så vill inte M vara med längre...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards