Alla inlägg den 7 mars 2008

Av H Sr - 7 mars 2008 13:02

Fick ett brev från rektorn på H:s skola idag. Tydligen har de problem med vissa elever i 7:an, vilket gör att de kommer att omgruppera klasserna en tid, tills man löst problemen. Man har också anställt en person som ska fokusera på detta.

Många frågor och funderingar får man ju när man får ett sånt här brev! Hur kommer H att drabbas av det här? Ny klass? Nya lärare? Nytt schema?? Nån sån information fick man inte, bara att det här nya gäller från måndag.


Så jag har mejlat till H:s kontaktlärare för att höra lite mer om vad som är på gång. Såklart vill man ju också veta hur det påverkar ens enskilda barn! H har ju dessutom varit hemma sjuk, så han har väl ingen aning om att detta är på gång!


Information är bra, men den ska vara fullständig när man går ut med den på det här viset tycker jag!

Av H Sr - 7 mars 2008 11:32

Igår hade nästa laddning med filmer ramlat ner i brevlådan. "Full of it" och "Monster" blev det den här gången. Den senare har jag läst om flera ggr, det är väl Charlize Theron som spelar huvudrollen har jag för mig. Nån som har en recension? Hoppas de är bättre än de misslyckade filmer vi lyckats få hem senaste tiden...



"En 17-årig kille försöker desperat passa in på en ny skola genom att berätta genomtänkta lögner för att imponera på skolans mest populära elever. När lögnerna börjar få liv får han dock börja handskas med helt nya problem som han aldrig hade väntat sig..."


 


"Desperat och driven till självmordets rand går Aileen Wuornos in på en bar i Florida. Där möter hon Selby Wall, en ung kvinna som skickats av sina föräldrar till sin faster för att "bota" hennes homosexualitet. Wuornos - ett offer för en tragisk och brutal uppväxt - förälskar sig i Selby och klänger sig fast vid henne som den sista livlina hon är. Oförmögen att skaffa sig ett legitimt arbete, och i desperat behov av att hålla sig kvar hos Selby, fortsätter Wuornos att prostituera sig. När en av hennes kunder plötsligt blir våldsam skjuter Wuornos honom i självförsvar. Men han blir bara det första av hennes offer i en snabbt nedåtgående våldsspiral utan återvändo."

Av H Sr - 7 mars 2008 11:28

Efter ytterligare en sagostund, lite målning m.m så önskade H jr att få titta på "Karlsson på taket". Så jag satte på filmen åt henne och startade samtidigt ugnen. Färdig fiskgratäng blir det för oss till lunch idag. Finns ingen ork till ordentlig matlagning, men det är ok, fiskgratängen är riktigt god. Det är Willys egna, med dillsås.

Själv passar jag på att titta på ett avsnitt av "One Tree Hill" under tiden...

Av H Sr - 7 mars 2008 11:13

Anna, vill bara tala om att det inte går att lämna några kommentarer på din sida, har försökt i flera dagar, men jag får bara upp en tom vit sida. Har kollat andra sidor som har blogg.se och där funkar det, vet inte om det är nåt problem just för dig, eller???

Av H Sr - 7 mars 2008 11:05


Imorgon är det dags för Andra chansen i Melodifestivalen. Tyvärr kan man ju redan nu säga att det bästa inslaget inte kommer att finnas med - Björn Gustafsson ska nämligen inte uppträda denna gång! Detta för att man anser att det inte finns tidsutrymme i programmet. Stort misstag, SVT!

Läste förresten i en artikelExpressen.se att Björn ska gå över till Kanal 5 i vår. Han ska vara med i nåt humorprogram där. Kan ju inte bli fel! :)

Av H Sr - 7 mars 2008 10:57

Lite körsbärsblommor passar väl bra så här nu när våren snart är i antågande?! Det är bara värmen som fattas för att man ska få de där riktiga vårkänslorna.

Jag skulle inte ha nåt emot en vända snö till, men det är bara att gilla läget som min chef brukar säga....

Av H Sr - 7 mars 2008 09:55

Imorgon tänkte jag åka till storstan för lite shopping. Först trodde vi att M:s kurs var imorgon, så då tänkte jag att jag kan ta med mig mamma och barnen dit själv, men de hade sagt fel, så den är inte förrän på söndag. Så nu kanske M följer med iallafall. Det beror lite på H jr också, om hon blir mer dålig i magen, annars klarar hon ju de där 48 timmarna.


Tänkte bl.a titta efter ett stativ till min kamera. Jag är alldeles för darrhänt för att kunna ta riktigt bra bilder på fri hand.

Sen börjar det bli hög tid att titta efter lite vårkläder till barnen, speciellt jackor och skor. Det brukar bli så himla urplockat längre fram, så jag tänkte att jag skulle vara ute i god tid i år! 

Lite nya blommor skulle jag också vilja ha, både till köksfönstret och till vårt sovrum.



Av H Sr - 7 mars 2008 09:53

H hade varit hemma från skolan även igår. Han hade fortfarande lite ont i halsen, men det var bättre. Ingen feber, men trött. Jag tycker nog att han skulle kunna gå till skolan idag, men som sagt, han är inte hemma hos oss, så det är ju inte jag som bedömmer det då...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards