Direktlänk till inlägg 5 juli 2008

Jack är död!

Av H Sr - 5 juli 2008 21:30

Eller i alla fall han som spelar Jack i "Hem till gården"! Läste just på Aftonbladet att han dött i torsdags, 63 år gammal.


Jack alias Clive Hornby.


Jag kommer ihåg att min mamma tittade på "Hem till gården" när jag var liten. Tyckte det var en himla grå och trist serie full med gamla människor: Annie, Amos osv. (Ni ser, namnen sitter där fortfarande!)

Men på senare år har jag själv tittat av och till på serien. Den är ju lite "modernare" nu. Tyvärr går den ju på dagtid, så det händer inte så ofta nu att jag kan se den, men när jag varit mammaledig osv. så tittade jag så gott som dagligen. Det är en himla trevlig serie faktiskt!


Clive Hornby har varit med i serien sen den startade, så det blir en stor förändring när han skrivs ut ur serien. Jag undrar just hur de fixar den biten?!


Någon annan som ser "Hem till gården"?


 
 
annelotion

annelotion

5 juli 2008 21:42

Åh ja,om jag är hemma så tittar jag.Har däremot en sambo som följer det slaviskt!Lunchrasterna på jobbet går till att sitta klistrad vid teven;)

http://www.annelotion.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

5 juli 2008 21:55

Kikar ibland jag med om jag är ledig någon dag då det går och kommer i håg att titta.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

8 juli 2008 23:05

Jag följer det så gott jag kan, vilket innebär ganska så ofta faktiskt! Tycker det är en fascinerande serie av någon konstig anledning! Men det är lite sorgligt att "Jack" har lämnat livet och serien...

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Ovido - Quiz & Flashcards