Direktlänk till inlägg 27 juli 2008

HUR kan man hålla på så???

Av H Sr - 27 juli 2008 16:45

Försökte verkligen få tag på H i fredags när vi skulle åka till sjön, men efter att ha ringt flera ggr på mobilen, samt hem till hans pappa, utan resultat, så gav jag till slut upp. Tänkte att de åkt bort eller nåt.


På kvällen, när jag fått de tråkiga nyheterna om farfar, så försökte jag återigen få tag på honom, både på mobilen och hemma. Men jag fick inget svar. Efter en stund ringde han upp. Mobilen hade han inte haft på och han hade precis fått reda på att jag ringt ett par ggr under dagen - det var ingen som hört signalen...


Tyvärr är det så här varenda gång man ringer hem dit, om inte H själv finns i närheten och kan svara, så är det ingen som svarar när jag ringer! Däremot kan han ibland ringa upp strax därpå... Oftast med förklaringen att ingen hört att det ringt osv. Själv tror jag inte ett ögonblick på det, utan det är de lögner som han blir matad med. För hur kan det komma sig att så fort VI ringer, så är deras telefon stum?!


Det jag blir mest förbannad på är att det ju ibland är VIKTIGT att få tag på honom (som nu när farfar dog) och de bara skiter i att svara (inte H alltså, utan hans pappa + fru) när de ser att det är vårt nummer, för att slippa prata med oss.


Ringer hit gör ALDRIG hans pappa längre. Måste ju säga att det genom åren varit väldigt sporadiskt med samtal hit när H varit hos oss, men senaste åren har det alltså inte varit ett enda samtal. Tyvärr får han inte så värst många samtal/sms till sin mobil heller. Hans pappa verkar leva efter devisen att är H hos mig så är han mitt bekymmer och tvärtom...


Kvällen innan H skulle komma hit för 3 veckors semester så följde han med oss bort, och sen blev han kvar här hemma hos oss och grejade. Det blev så sent, så det var inte läge att cykla hem till pappa. Men ringa hem till pappa och tala om att han skulle sova här istället tordes han inte... "Då blir de arga", sa han. Det var för sent att ringa, man kan ju väcka de små... (1 och 4 år). VA??!!!? Som tur är har han aldrig tvekat att ringa hem till oss, men så vet han också att han får ringa hit när som helst, vilken tid på dygnet det än må vara. ALDRIG att jag skulle bli arg när han ringde, att han störde eller så!!!


Nej, hur fasen kan man hålla på så där?! Det märks så tydligt att de små barnen går före H. Det ska tassas på tå osv. för att inte störa de små... helt sjukt!!


När jag ringde honom igår och frågade om han ville följa med hem till mamma och bada, så blev han så glad. Han har inte varit iväg och badat en enda gång i denna hettan!! Frågade honom om de inte varit iväg i fredags heller, men nej... Vill inte de bada, så blir det inget.


Åh, det finns så mycket, så mycket som ligger bakom, men jag hoppas att H så småningom märker vem det är som bryr sig, vem som alltid ställer upp och vem som alltid finns där...


 
 
Ewa

Ewa

27 juli 2008 19:11

Jag tycker att det är patetiskt att man inte kan vara mer vuxen än så; när man inte kan sätta sina egna agg alt. behov åt sidan för barnens skull. Du får se till att hålla dig över hans låga nivå och fortsätta att vara en BRA förebild. Kram.

http://fundringar

 
Åsa

Åsa

27 juli 2008 19:25

Man kan ju göra så att ens nr inte visas när man ringer utan att det står okänt eller nåt. Vet att det står i telefonkatalogen vad man ska knappa in för nåt för att det ska funka. Kanske de svarar då??
För jag tror inte heller på att de inte hör, då bör de nog skaffa hörapparat bägge två...

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helén

27 juli 2008 21:41

Håller med dig Ewa, patetiskt är vad det är!

Åsa: Det har jag inte tänkt på, det måste kollas upp!

 
Mia

Mia

30 juli 2008 12:34

Åh, jag blir upprörd när jag läser sånt här. Är man vuxen måste man stå över saker och ting när det kommer till ens barn. Deras väl och ve måste komma före ens egna barnsliga känslor. Men klart han vet vem som bryr sig, barn ser och känner sånt mycket mer än vad man tror. Stå kvar vid ditt sätt att vara, det är det som kommer att vinna!

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Ovido - Quiz & Flashcards