Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

Bröllopsdag!!

Av H Sr - 23 augusti 2008 15:33


Idag firar M och jag 5-årig bröllopsdag!! Eller firar och firar, det var väl kanske att ta i, men det är den dagen i alla fall :)

Det blir väl en god middag till kvällen, men så mycket mer blir det inte. Gör mig inte så mycket, tycker det är skönt att bara vara hemma och ledig!


Så den här dagen för 5 år sen var det full fart kan man ju säga! Vi gifte oss kl.15, så vid det här laget var vi nog redan gifta ;)

Vi gick upp ganska tidigt på morgonen, jag och mina två tärnor (som sov över hos oss) skulle till frissan och fixa håret, sminka osv. M och grabbarna (H jr var ju inte född än, inte ens tillverkad!) var ut med bröllopstårtan till stället där vi hade festen efteråt, tårtan hade svärföräldrarna hämtat upp.


Efter frissan (dit även M och grabbarna kom förbi för att kamma håret i rätt riktning ;) bar det av över till grannkommunen för fotografering med hela följet. Syrran och hennes karl var med, för deras två minsta tjejer var brudnäbbar tillsammans med våra pojkar.

När korten var tagna hann vi hem en snabb sväng för toalettbesök m.m innan det var dags att bege sig till kyrkan. Då var man ganska nervös kan jag säga!! Men det gick ju bra allting. Det enda som hakade upp sig lite var när vi skulle tända ett ljus, det ville inte riktigt brinna ;)


Vi är SÅ nöjda med hela dagen!! Allt var jättefint, maten kanongod, festen rolig, trevliga gäster osv. Minns inte riktigt när vi kom hem, men det var framåt morgonsidan i alla fall.

Dagen efter hade vi bjudit hem närmaste familjerna på tårta (hade massor över från bröllopet) och presentöppning. Vi fick jättemånga fina presenter!!


Det är roligt att minnas tillbaka på den härliga dagen och jag kan inte fatta att det gått hela 5 år!! Vi brukar ta fram bröllopsfilmen emellanåt och kika, det är lika kul varenda gång :)

Något som gjorde dagen extra speciell var att syster K och föräldrarna från USA flög över och var med, det går inte att beskriva hur mycket det betydde!! K var också en av tärnorna. Hon hade fixat med klänningarna, vilket blev billigare än att hyra här hemma! Ljust lila/lavendelfärgade var dem, jättefina. Hade just den färgen, rosa och crèmevitt som "tema"...


Ja, tänk bara vad mycket planerande det var! Allt från mat, lokal, kläder, ring, hår, blommor, presenter till brudföljet, inbjudningskort, festprogram, ljus, servetter, tårta, placeringskort (som blev champagneglas från IKEA med gästernas namn på, fixade med särskild genomskinlig penna som blev jättefint frostat när man haft glasen i ugnen), gästbok, bordsplacering, bordsdekorationer, olika sorters vin, pyssel för barnen, m.m m.m Ja, herregud så mycket det var!!

 
 
Ingen bild

Helena

23 augusti 2008 17:25

För att inte tala om rötan ni hade med vädret. Att det började ösregna en minut efter att ni hade kommit in i ladan! Och jag minns hur ställd jag blev när jag plötsligt fick en kamera uppkörd i ansiktet och fattade noll vad jag skulle göra ^^ Och jag inser även att det har gått sådär lång tid igen. Suck.

 
Åsa

Åsa

23 augusti 2008 18:31

Grattis till er båda på er bröllopsdag.

Tänk vad åren går fort.Tycker inte heller det känns som 5 år sedan.
Ni hade verkligen ett underbart och vackert bröllop.
Ni var ju så underbart fina allihop och så trevlig fest med otroligt god mat,trevliga människor osv.

Glasen man fick ta med sig är ju så fina.
Vi dricker ur våra i bland och diskar dem ömt, så de ska hålla sig fina länge.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

23 augusti 2008 18:39

5 år = träbröllop. Grattis! :-D

http://fundringar

 
Birgitta

Birgitta

23 augusti 2008 19:27

Åhhh...Stort Grattis på bröllopsdagen!!!
Ja, visst är det roligt att minnas...
Kommer minsann ihåg hur det var. Två dagar pågick festligheterna på vårat bröllop :)
Ha en riktigt trevlig fortsättning på eran bröllopsdag!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helén

23 augusti 2008 21:24

Helena: Just det, vi hade verkligen tur med vädret! Det var fint när vi var hos fotografen, men precis när vi satt oss i bilen efter kyrkan så började regnet! Sen höll det uppe när vi kom fram till festen. Inte illa! Men det blev ju lerigt ute, så min klänning var ju inte alltför tjusig efteråt...
Men vad är det för kamera du menar?? Var det när de tog kort till gästboken?

Åsa: Tack så mycket! Och vad roligt att glasen kommer till användning! Det kändes som ett relativt billigt och annorlunda sätt att göra placeringskorten på.

Ewa: Tack! Vi diskuterade just idag vad det var för nåt efter 5 år, men nu vet vi!

Birgitta: Tack så mycket!

 
Mia

Mia

24 augusti 2008 19:37

Åh, grattis i massor! Jag har inte ens varit gift i 5 veckor jag! *L* Vad kul det var att läsa om er härliga dag! Minnesvärd och vacker låter den som!

http://winyan.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

24 augusti 2008 21:35

Mia: Tack så mycket! Nej, du ligger i lä ;) Men lugn, tiden går fort...
Vår bröllopsdag var verkligen minnesvärd och vacker, precis som vi ville ha den!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards