Alla inlägg den 3 februari 2008

Av H Sr - 3 februari 2008 19:34


Imorgon måste jag försöka komma mig för att boka tid för klippning. Tänk att det ska vara så svårt att komma ihåg!! Det bästa är ju när man bokar en ny tid på en gång, men sist jag var dit hade jag inte fått mitt nya schema och kunde därför inte boka upp mig.

Det blir 6 veckor sen jag klippte mig i veckan, så nu börjar det bli dags. Man brukar få tid ganska snabbt hos min frisör, så det är ju bra! Har köpt hem mer hårfärg också, som jag tänkte ha i efter klippningen. Det röda bleks ganska snabbt tycker jag.

Av H Sr - 3 februari 2008 19:21


Syster T i Nebraska blev opererad i handleden i torsdags. Allt verkar ha gått bra, hon går på smärtstillande var 4:e timme och släkten turas om att komma hem med mat. Det är ju lite svårt att laga mat med en hand... här skulle man väl tycka att karln fick stå för maten i ett sånt läge, men hennes make K är nog inte så hemma i köket... T gör allt därhemma och det mesta med barnen också måste jag säga. Han tycker det är jobbigt när han måste hämta eller lämna barnen hos dagmamman/skolan!

Så nu när hon har brutit handleden så turas släkten om att komma med kvällsmat varsin kväll... Till saken hör att T också jobbar och dessutom pendlar ca 1½ timme enkel väg två dagar i veckan.


Missförstå mig inte, K är en jättetrevlig och snäll kille, han jobbar hårt i ett eget byggföretag och jobbar ofta även på helgerna. Men ibland har jag lite svårt för den här synen att det är kvinnan som ska sköta barnen och hemmet.

Syster K och hennes man J är betydligt mer jämställda på det viset, han är väldigt hjälpsam och hämtar/lämnar ofta lille Z hos dagmamman. Men många där borta lever fortfarande efter att mannen är den som bestämmer, den som ska få mat först och den som inte behöver göra något hemma, även om det blir allt vanligare bland yngre att man hjälps åt.

Av H Sr - 3 februari 2008 19:00

M jr är väldigt inspirerad av skidåkningen just nu! Nu vill han helst träna varje dag fram till loppet på lördag... men det blir ju lite väl mycket. Få se om vi kanske åker upp till skidstadion efter skolan imorgon om han har lust. Han ville träna både klassiskt och skate sa han...


Om ca 1½ vecka ska de ha friluftsdag dessutom och då ska de åka skidor. Snacka om himlen för honom! *skratt*

Då åker de skidor upp till stadion, ca 2,5 km, och sen får de som vill även åka däruppe. Ett år när de var där ville M jr inte alls ta av sig skidorna, utan åkte runt, runt hela dan! ;)

Nu säger han att han vill åka skate då med, ha med sig båda skidparen alltså. Jag jobbar kväll den dagen, så då kan jag ju ställa upp och skjutsa grejer.

Av H Sr - 3 februari 2008 18:59

H jr pratade vid maten om att hon har ont i halsen. Det är ju himla svårt att veta om det stämmer! Hon verkar inte hängig på nåt vis, men det kan ju vara något på gång. Vi är ju lediga imorgon också, så då får hon en dag att ta igen sig på.

Av H Sr - 3 februari 2008 18:50

Oj, klockan är snart sju redan, den här dagen har gått så fort! Efter lunchen var det dags att förbereda inför skidtävlingen. M vallade skidor osv.

Det gick jättebra på tävlingen, både M jr och H jr var jätteduktiga! M jr hade en himla fart idag, det var ju mer lättåkt nu när det kommit riktig snö. Fina spår var det.


Efter skidorna for vi hem med M jr som ville in i duschen och sen ta det lugnt. Vi fikade lite snabbt innan vi andra åkte och tittade på H som hade innebandymatch. Tyvärr förlorade de igen, men det var roligt att se i alla fall.


Nu har vi precis klarat av kvällsmaten, som idag blev något så snabbt och enkelt som risgrynsgröt.

H jr ska väl snart stoppas i säng, hon är bra trött efter skidorna :)

Av H Sr - 3 februari 2008 11:09

Ikväll får man inte glömma säsongsstarten av "I en annan del av Köping"! Kl.20:30 på TV4. Det ska i alla fall jag se...

Få se om vi kan klämma in den sista Beck-filmen efter det sen!

Av H Sr - 3 februari 2008 11:07

M jr och H jr har gått ut, M jr drar sin lillasyster på snowracern. Det snöar lite idag med, men temperaturen stiger sakta. Det har varit ända nere på -11,5 grader inatt, men nu är det endast -3. Det ser ut som att det ska bli plusgrader framåt eftermiddagen/kvällen.


Skidtävling står ju på programmet i eftermiddag. Föret borde vara bättre än förra helgen i alla fall, då det mest var is i spåren.

Efter tävlingen blir det väl till att skjutsa hem de små och M, sen åka tillbaka och titta på H:s innebandymatch. Fullt upp på e.m alltså, så nu passar vi på och njuter av en lugn förmiddag :)

Av H Sr - 3 februari 2008 11:03

Nackdelen med att vara uppe länge på kvällen är att man är så trött morgonen därpå. Man kommer upp sent och efter en lång frukost så vips, är klockan redan 11!! Av den anledningen vill jag helst inte sova längre än till 8 även när jag är ledig, vill hinna få ut mer av dagarna. Men idag var jag trött och kom inte upp förrän närmare halv 10.


En lång mysig frukost har vi i alla fall haft allihop, med kokta ägg, massa pålägg, juice, fil m.m Det är så skönt när man kan sitta ner i lugn och ro, bara njuta och inte ha nån tid att passa på morgonen!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards