Alla inlägg den 12 februari 2008

Av H Sr - 12 februari 2008 19:33

Åh vad jag blir irriterad på våran tv!! Bilden blir så himla dålig emellanåt, det blir som röda skuggor runt allting. Folk blir alldeles röda i ansiktet osv. Det är så här av och till, men nu har det blivit värre. Om man ändrar bildinställningen (finns olika som sport, standard, favorit osv) så blir det bättre en kort stund, men sen är det lika igen.


Tv:n är inte mer än kanske 6-7 år och det här har varit ett tag. Man tycker ju att den borde hålla några år till. Dessutom är ju felet inte nytt. Kan det kanske vara nåt med bildröret?!

Av H Sr - 12 februari 2008 18:51

Äta ute

Hur ofta äter du mat ute?

Det blir inte så ofta. När vi är till storstan och handlar eller i nåt annat ärende äter vi ute, det blir kanske en gång i månaden högst.

Vad/vart äter du då helst?

Vart jag helst äter och vart jag verkligen äter är inte alls samma sak!! ;) Fick jag välja skulle jag gå på nån vanlig restaurang, men det blir nästan alltid Max eller McDonald's eftersom barnen är med 99% av gångerna. Med 3 barn är det ju inte så billigt att äta ute...

Vad har du på din favoritpizza?

Ost och skinka. Nån gång tonfisk.

Provar du ofta nya ställen/maträtter, varför/varför inte?

Nya ställen blir det inte ofta, eftersom jag inte äter ute så ofta. Nya maträtter blir det då och då, men mest när jag lagar maten själv.

Går du ofta på café och fikar, vad?

Nej, det händer bara några gånger per år. Vi brukar mest köpa med oss kaffebröd hem och fika.

Av H Sr - 12 februari 2008 18:45

Nån som följt bloggen ett tag kanske minns att jag berättade om insamlingen till H:s klassresa i 6:an, hur mamman som höll i det hela inte tog tag i det hela osv. Det blev ju aldrig nån klassresa. I alla fall så mejlade jag henne i somras för att höra hur det skulle bli med det hela, och då begärde jag ett läskvitto på mejlet, bara för att se att hon läst det. IDAG fick jag svar på läskvittot!! Hon har alltså inte kollat sin mejl förrän idag, mejlet skickade jag 1/8!!! Hm... förstår inte varför hon lämnade ut sin mejladress och uppmanade föräldrar att höra av sig ang. skolresan när hon ändå aldrig kollar mejlen?!


Apropå det, hur ofta kollar DU din mejl? För det mesta kollar jag minst en gång per dag, oftast flera, men vissa enstaka dagar sätter jag inte ens på datorn, så då blir ju inte heller mejlen kollad.

Av H Sr - 12 februari 2008 18:32

Ikväll måste jag sätta mig ner och räkna semesterdagar och föräldrapenningsdagar. Semesterlistan ska vara ifylld på fredag, men då är jag ledig. Imorgon jobbar jag kväll, så jag känner att jag vill ha det klart och ifyllt då.

Ska sätta mig ner med M och diskutera hur vi ska lägga upp sommaren. Han har nästan alltid semester v.28-31, de brukar stänga nån vecka också.

Man vill ju att barnen ska få så långt sommarlov som möjligt, så det blir lite pusslande. Man vill ju ha semester tillsammans med M också.


Vi brukar turas om att ta tidig och sen semester på jobbet. Vi har två semesterperioder, v.25-28 och v.29-32 I år har jag sen semester. Skolan börjar v.34, så jag funderar på att ev. söka semester även v.33 Sen är det ju det där med föräldrapenning. Vecka 27-28 tar jag nog FP, men jag har inte bestämt om jag även ska ta v.26 som sagt, jag ska räkna och fundera under kvällen! ;)

Av H Sr - 12 februari 2008 18:23

 


Imorgon har ju killarna friluftsdag. H ska spela innebandy och börjar inte förrän kl.9 M jr börjar som vanligt kl.8, men det blir ingen skidåkning upp till stadion som tänkt, spåren är för dåliga. Så de ska promenera upp till skidstadion och sen får de åka däruppe.


M jr har bestämt sig för att bara ta med sina skateskidor. Han har ju skatetävling på söndag, så då vill han träna lite extra inför det.

Jag och en förälder till ska hjälpa till och skjutsa upp alla väskor till skidstadion. Skidorna skulle tydligen vaktmästaren skjutsa upp, men jag tar med mig M jr:s själv.

H jr följer med upp innan hon ska till dagis, så får hon också åka lite skidor. Vi kan lika gärna vara kvar och vänta tills skolbarnen kommer dit, så kan M jr få sina skidor och pjäxor då.


Sen ska alla väskor ner till skolan igen efter lunch. Har inte riktigt förstått om jag ska fixa det också (vilket jag erbjudit mig att göra), för det stod inget om det på lappen, men det visar sig. Ska ju ändå upp och hämta M jr när de slutar.

Jag jobbar kväll imorgon, så han får vara själv en liten stund, men det är nog helt ok.


Få se om M jr vill ha med sig någon matsäck. De får två korv med bröd och en festis av skolan. Vill man ha mer får man ta med sig det själv. Nån macka och lite varm choklad kanske kan vara gott att ha.



Av H Sr - 12 februari 2008 18:19

Ja, en dag är ju ingenting känns det som! Det är redan kväll. Har jobbat hela dagen idag. Som vanligt finns det massor att göra, men det var ändå en relativt lugn dag. Speciellt med tanke på att vi gick en man kort, då en kollega fått ryggskott. Det sätts inte in någon för henne under veckan, utan endast till helgen.


Det blev snabbt hem från jobbet för att kunna börja med middagen så tidigt som möjligt. Det är ju skidträning idag. Potatis, stekt falukorv och stuvad spenat blev det idag. Gott, gott :)

M och M jr har stuckit iväg på skidorna. H jr och jag har haft en sagostund, men nu är det Bolibompa med Byggare Bob, så då var det mer intressant. H hänger på sitt rum som vanligt! ;)


Inga andra planer för kvällen. Har inte tittat om det är nåt att se på tv ikväll. Annars har vi ju en film kvar att se. Vore ju bra om vi kunde skicka tillbaka dem imorgon, så vi kan få nya till helgen sen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards